Datera szuka sprzedawców centralek IP

Kamil Kosiński
opublikowano: 10-02-2010, 00:00

Instalujesz systemy telekomunikacyjne w małych i średnich firmach? Możesz zarobić na współpracy z kolejnym producentem.

Instalujesz systemy telekomunikacyjne w małych i średnich firmach? Możesz zarobić na współpracy z kolejnym producentem.

Gdyńska spółka Datera poszukuje firm, które pomogą sprzedawać produkowane przez nią systemy telekomunikacyjne Call-eX. Każdy składa się z serwera klasy PC i dołączonego do niego oprogramowania Datery, które łącznie spełnia funkcje centralki telefonicznej standardu IP.

— Docelowo chcielibyśmy mieć w każdym województwie jednego partnera handlowego i jednego handlowo-technicznego. Pierwsi mają się zajmować wyłącznie sprzedażą naszych systemów, drudzy — również serwisem — informuje Marcin Krasowski, dyrektor sprzedaży Datery.

Dodaje, że na razie spółka nawiązała wstępne kontakty z pięcioma firmami z Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Łodzi i Poznania.

Partner handlowy może liczyć na 30 proc. prowizji liczonej od wartości oprogramowania będącego częścią systemu Call-eX. W podstawowej wersji kosztuje ono 8 tys. zł netto. Jednak sprzedanie modułów opcjonalnych, np. kolejkowania połączeń, fax to e-mail, zwiększa cenę licencji, a tym samym wysokość prowizji. Dodatkowo partner handlowy może liczyć na 15 proc. prowizji od prac wdrożeniowych, które przeprowadzi Datera.

Partner handlowo-techniczny może sam się zajmować wdrożeniem, bo wcześniej przejdzie szkolenie, które zagwarantuje, że pozna techniczne niuanse działania centralki Call-eX. Ponieważ podczas sprzedaży i instalacji produktu u klienta nie potrzebuje wsparcia producenta, może liczyć na większe prowizje. Oprócz 40 proc. prowizji sprzedażowej dostanie też 70 proc. stawek za usługi serwisowe i wdrożeniowe.

— Nasi partnerzy handlowo-techniczni nie mogą świadczyć usług po cenach niższych, niż oferujemy my sami — podkreśla Marcin Krasowski.

Z wyliczeń przedstawionych przez Marcina Krasowskiego wynika, że partner handlowo-techniczny, który sprzedał i wdrożył we własnym zakresie najprostszy system Datera Call-eX VoipStart (SME) wraz z modułami dodatkowymi Call Recorder, Conference Rooms, CallCenter, uzyska z tego tytułu kilka tysięcy złotych netto przychodu. Dodatkowo co miesiąc może zarabiać do 400 złotych netto, jeśli zobowiąże się do świadczenia usług serwisowych. Poza tym trzy razy w roku otrzyma prowizję od przeprowadzonej przez Daterę aktualizacji sprzedanego przez niego systemu.

— Przy większych systemach wynagrodzenie partnera może oscylować w granicach kilkunastu tysięcy złotych — zachęca do współpracy Marcin Krasowski.

Kamil Kosiński

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane