Debiut Primarka najwcześniej we wrześniu

Michalina SzczepańskaMichalina Szczepańska
opublikowano: 2019-05-23 22:00

Duży dwupiętrowy lokal czeka na najemcę z Irlandii. Galeria Młociny otworzyła podwoje bez wyczekiwanej marki odzieżowej.

W lipcu zeszłego roku „PB” jako pierwszy informował, że wywodzący się z Irlandii odzieżowy gigant w końcu rzeczywiście pojawi się nad Wisłą. Primark, bo o nim mowa, oficjalnie potwierdził debiut w Polsce pół roku później w rozmowie z brytyjskim serwisem branżowym Drapersonline.com. Pierwszy sklep o powierzchni ok. 7 tys. m kw. ruszy w Galerii Młociny. Tę oficjalnie otwarto wczoraj, miejsce Primarka nie jest jednak jeszcze gotowe.

Fot. WM

— Czeka nas tu jeszcze debiut kilku marek, ale na razie za wcześnie na jakiekolwiek informacje — ucina pytanie o termin otwarcia Primarka Marcin Materny, członek zarządu Echo Investment, czyli jednego z inwestorów Galerii Młociny. Primark do czasu zamknięcia wydania „PB” nie odpowiedział na nasze pytania. Jednak w kuluarach ceremonii otwarcia Galerii Młociny spekulowano, że to kwestia jeszcze co najmniej 5 miesięcy, ale termin może przeciągnąć się nawet do końca roku.

Irlandzki gigant znany jest z niskich cen i tłumów w sklepach. Branżowi analitycy i zarządzający podkreślają, że debiut Primarka to bardziej wydarzenie medialne niż takie, które zmieni krajobraz handlu, przynajmniej dopóki marka nie zbuduje większej sieci sklepów. Prawdziwe zamieszanie mogłaby natomiast wywołać, decydującsię na e-sklep. Primark jednak od lat wzbrania się przed sprzedażą w internecie. Powód, choć niepodawany oficjalnie, jest dla wszystkich oczywisty. Przy tak niskich cenach odzieży i akcesoriów ponosiłby relatywnie wysokie koszty logistyki dostaw do klientów, co prawdopodobnie czyniłoby ten biznes mało opłacalnym.

W kwietniu tego roku Drapersonline.com donosił jednak, że Irlandczycy rozważają uruchomienie opcji click&collect, czyli zamawiania przez internet z odbiorem w placówkach stacjonarnych.

Primark należy do rolno-spożywczo-handlowego koncernu Associated British Foods, który w Polsce znany jest m.in. z herbat Twinings. Jego łączne roczne obroty sięgają 15,6 mld GBP, z czego prawie 7,5 mld GBP to biznes Primarku.