Kraje Unii są jak zwykle podzielone, ale wątpliwości mają wiele. Wyrażali je eksperci z branży motoryzacyjnej i okołomoryzacyjnej podczas Kongresu Nowej Mobilności, choć jak przyznają idea dekarbonizacji flot jest jak najbardziej słuszna. Tym, jakie konsekwencje wprowadzenie planu KE w tak krótkim terminie może mieć dla sektora mikro, małych i średnich firma, ale także branży leasingowej i całej gospodarki dzieliła się w studio Pulsu Biznesu Monika Constant, prezeska Związku Polskiego Leasingu.
Dekarbonizacja flot, jaka to piękna idea
Komisja Europejska ma plan dekarbonizacji flot korporacyjnych, które w UE stanowią 60 proc. rejestracji. Począwszy od 2035 r. nowe samochody osobowe i dostawcze będzie można rejestrować w UE tylko wtedy, gdy będą pojazdami bezemisyjnymi. Oczywiście, jeśli plan przejdzie.
Posłuchaj

Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl