Diamenty zadebiutują w Hongkongu

DI
opublikowano: 17-02-2012, 00:00

Potentat jubilerski Graff Diamonds zamierza przeprowadzić ofertę publiczną o wartości 1 mld USD i zadebiutować na giełdzie w Hongkongu. Uzyskane pieniądze chce przeznaczyć na rozbudowę azjatyckiej sieci sklepów. Przedstawiciele spółki wierzą, że wzrost popytu na dobra luksusowe w krajach dalekowschodnich zapewni im sukces. Zwłaszcza że, jak szacuje McKinsey & Co, do 2015 r. tylko rynek chiński się podwoi. Chiny już są drugim po USA odbiorcą diamentów na świecie.

Graff Diamonds ma 32 sklepy na całym świecie, m.in w Tokio, Hongkongu, Szanghaju i Tajpej. Kolejne placówki mają powstać w przyszłym roku w Makau i Hangzhou. W listopadzie ubiegłego roku Graff Diamonds kupił 1,46 mln akcji Gem Diamonds, notowanej na londyńskiej giełdzie spółki wydobywczej. Bierze teraz udział w każdym etapie produkcji diamentów — od pozyskania surowca po obróbkę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane