Dino Polska: szybko rośnie sieć marketów

RFA
opublikowano: 27-12-2011, 00:00

Liderzy w regionach: wielkopolskie

Sieć marketów Dino Polska wyrasta na jednego z liderów w swojej branży. Z roku na rok notuje coraz lepsze wyniki i zdobywa nowe terytoria.

Obecna na polskim rynku od 1999 r. sieć marketów Dino Polska pokazuje, że krajowym specjalistom od handlu spożywczego ani kryzys, ani hipermarkety niestraszne.

Spółka stale rozwija się, powiększa zasięg działania i ofertę produktową. Rozwój firmy zachęcił do inwestycji w ten biznes fundusz private equity, zarządzany przez Enterprise Investors, który jest obecny w spółce od 2010 r. Fundusz wszedł z kapitałem 200 mln zł. Pieniądze długo nie leżały bezczynnie, bo momentalnie Dino Polska zaczęła otwierać kolejne sklepy. Od momentu wejścia do spółki inwestora otwarto już blisko 50 marketów.

Na tym się nie kończy, bo spółka planuje otwieranie kolejnych i w ciągu najbliższych 3-4 lat chce, aby powstało około 300 sklepów w odległości 250 km od centralnego magazynu w Krotoszynie.

Plany na przyszłość zakładają również rozbudowę centrum logistycznego (także w Krotoszynie). Wstępne założenia spółki przewidują, że w roku 2012 osiągnie ona przychody ze sprzedaży na poziomie około 1 mld zł, a jej sieć będzie liczyła 200 sklepów. Dlatego też Dino Polska regularnie poszukuje gruntów pod nowe punkty — poza województwami, w których już działa, także w woj. zachodniopomorskim.

Dziś do sieci Dino Polska należy 140 marketów, które znajdują się w województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, opolskim, łódzkim, lubuskim i kujawsko-pomorskim.

miejsce w rankingu ogólnopolskim 1

WYNIKI 3 kwartały 2011 r. Zatrudnienie 2455 osób Przychody 514,70 mln zł Zysk netto 8,10 mln zł

STRATEGIA:

Odpowiednia lokalizacja sklepów, sukcesywna ekspansja, najwyższej jakości produkty i dobór oferty pod lokalne potrzeby klientów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RFA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu