Dino wystartowało ze sklepem internetowym

Magdalena GłowackaMagdalena Głowacka
opublikowano: 2025-04-14 17:41

Grupa Dino wchodzi mocniej w e-handel. Po ubiegłorocznym przejęciu drogerii internetowej eZebra giełdowy detalista sklepów uruchomił sklep online eDino.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jaki asortyment oferuje sklep internetowy eDino?
  • Jak długo trwało wdrożenie sprzedaży online przez Dino po przejęciu eZebra?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Dino potrzebowało półtora roku od przejęcia eZebra.pl, by wdrożyć własną sprzedaż internetową. Gdy kilkanaście miesięcy temu ogłaszano transakcję, Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska, zapowiadał w komunikacie spółki, że firma będzie współpracować z założycielami i kadrą menedżerską drogerii online, by rozwijać eZebrę i wspólnie budować kompetencje w obszarze e-commerce.

Uruchomiony właśnie sklep internetowy eDino działa jako podstrona głównej witryny sieci. Choć firma z Krotoszyna jest właścicielem domeny edino.pl od czerwca 2024 r., dotąd nie wykorzystywała jej do celów komercyjnych.

Sklep internetowy eDino nie sprzedaje tych samych produktów co sklepy spożywcze. W asortymencie znajduje się około 200 roślin ogrodowych i doniczkowych. Płatność za zakupy możliwa jest wyłącznie online, a dostawa, choć bezpłatna, realizowana jest wyłącznie do wybranego przez klienta sklepu Dino, gdzie następuje odbiór zamówienia.

Dino ma w Polsce ok. 2750 sklepów stacjonarnych. Większość z nich zlokalizowano w mniejszych miastach i na wsiach. Sieć długo nie wdrażała powszechnych u konkurencji rozwiązań cyfrowych. Nadal nie ma aplikacji mobilnej dla klientów ani programu lojalnościowego.

W stronę e-handlu

Z opublikowanego w poniedziałek sprawozdania z działalności grupy Dino Polska za 2024 r. wynika, że zarząd spółki zdaje sobie sprawę z konieczności budowania biznesu online.

„W wyniku zmiany preferencji klientów może nastąpić spadek ruchu i zakupów w sklepach Dino. Jeżeli Dino Polska nie zdoła szybko i sprawnie zidentyfikować oraz przystosować się do zmian preferencji konsumentów, z zakupami przez internet włącznie, możliwy jest spadek przychodów i rentowności, co może z kolei niekorzystnie wpłynąć na działalność spółki oraz grupy Dino Polska, jej sytuację finansową i wyniki” – czytamy w dokumencie.

W 2024 r. grupa wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości 29,27 mld zł. Były one o 14,1 proc. wyższe niż rok wcześniej. Prawie 40 proc. pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych: owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez wchodzący w skład grupy zakład mięsny Agro-Rydzyna. Sprzedaż w bazie sklepów porównywalnych (LFL) wzrosła o 5,3 proc.

„Plany spółki na 2025 r., oparte o dalszy wzrost wolumenu sprzedaży i powrót wewnętrznej inflacji w cenach netto, zakładają wysoki jednocyfrowy wzrost tempa sprzedaży LFL. W ujęciu kwartalnym w trendzie tym mogą wystąpić odchylenia wynikające z przesunięcia Świąt Wielkanocnych z I kw. w 2024 r. do II kw. w 2025 r.” – informuje spółka.