DM Amerbrokers rekomenduje: NEUTRALNIE dla Agory

Przemek Barankiewicz
26-11-2002, 15:45

Wydział Analiz Domu Maklerskiego AmerBrokers SA informuje, że w dniu 25 listopada 2002 roku przy kursie 55,6 zł dla spółki Agora SA została wydana rekomendacja NEUTRALNIE.

Szacujemy wartość 1 akcji Agory na 39 zł, czyli o 30% mniej od obecnego kursu giełdowego. Jednocześnie jest to największa tego typu spółka w regionie, znajdująca się wciąż w fazie dynamicznego rozwoju oraz jest to jedna z najlepiej zarządzanych firm na warszawskiej giełdzie. Dlatego też, według naszej oceny, powinna być ona wyceniana z 20-30% premią. Wartość taką odzwierciedla obecny kurs giełdowy, w związku wydajemy rekomendację NEUTRALNIE.

Jeżeli chodzi o wyniki finansowe Agory, to najlepszym okresem były lata 2000-2001. Gorzej przestawia się sytuacja w roku bieżącym. Wprawdzie przychody ze sprzedaży netto po trzech kwartałach 2002 roku spadły zaledwie o 3% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, ale zysk operacyjny był już prawie o połowę niższy, a zysk netto spadł aż o 72%. W 2002 roku szacujemy skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory na poziomie 799 mln zł, a zysk netto w wysokości 78,6 mln zł.

Inwestycja w AMS, jakkolwiek oceniana bardzo pozytywnie z punktu widzenia zaistnienia Agory na rynku reklamy zewnętrznej, może okazać się kosztowna. Jak do tej pory wydatki sięgnęły blisko 155 mln zł plus 55 mln zł w formie długoterminowych kredytów udzielonych tej spółce przez Agorę. AMS, mino iż jest liderem na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce (30% udział w rynku), to jednak nie należy do zyskownych firm. W 2001 rok spółka miała 5 mln zł straty netto, a po trzech kwartałach roku bieżącego strata netto wyniosła aż 41,6 mln zł.

W ostatnich latach Agora koncentrował się przede wszystkim na budowaniu grupy medialnej oraz na utrzymywaniu pozycji lidera na rynku prasy codziennej. Obecnie Spółka zakłada jako priorytet w najbliższych latach restrukturyzację przejętych spółek, a także zaistnienie w bardzo lukratywnym, z punktu widzenia wpływów z reklam, segmencie mediów - TV.

Wydział Analiz DM AmerBrokers SA

Pełna analiza znajduje się na stronach www.amerbrokers.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Przemek Barankiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / DM Amerbrokers rekomenduje: NEUTRALNIE dla Agory