DM BOŚ rekomenduje: TRZYMAJ Agorę

Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA
opublikowano: 2002-01-11 13:21

W raporcie z 2 stycznia DM BOŚ wystawił akcjom Agory rekomendację TRZYMAJ. Cenę docelową wyznaczono na poziomie 56 zł. W grudniu Agora dokonała zakupu udziałów w dwóch stacjach radiowych: ‘Radio Wielkopolska” (0,8 mln zł) i „Radio Echo” (2,3 mln zł). Akwizycje są przeprowadzane w ramach strategii rozwoju części radiowej działalności Spółki.

W raporcie z 2 stycznia DM BOŚ wystawił akcjom Agory rekomendację TRZYMAJ. Cenę docelową wyznaczono na poziomie 56 zł.

W grudniu Agora dokonała zakupu udziałów w dwóch stacjach radiowych: ‘Radio Wielkopolska” (0,8 mln zł) i „Radio Echo” (2,3 mln zł). Akwizycje są przeprowadzane w ramach strategii rozwoju części radiowej działalności Spółki. Jednak całkowita kwota wszystkich przejętych w minionym roku przez Agorę spółek będzie niższa od oczekiwań i prognoz.

Biorąc pod uwagę osiągnięte do tej pory rezultaty i słabe perspektywy rynku reklamowego w bieżącym roku obniżamy prognozę sprzedaży (skonsolidowanej) na rok 2001 z 823 do 797 mln zł i zysku netto z 215 do 209 mln zł.

Jednocześnie pozostawiamy wycenę akcji Agory na poziomie 56,00 zł. Mamy nadzieję, że Spółka poradzi sobie z recesją na rynku reklamy, m.in. poprzez prowadzone działania operacyjne i oszczędnościowe. Podtrzymujemy wydaną poprzednio rekomendację: TRZYMAJ dla akcji Spółki.

ANALIZA SWOT

Silne strony: wydawca “Gazety Wyborczej” - lidera na rynku prasowym i ogłoszeń, unikatowa forma połączenia dziennika ogólnopolskiego i lokalnego, nowoczesny proces redagowania i druku, rozbudowa drukarni, plany wejścia na przyszłościowy rynek internetowy (na bazie posiadanej witryny “Gazety Wyborczej”)

Słabe strony: sezonowe wahania przychodów ze sprzedaży powierzchni ogłoszeniowej

Szanse: spodziewany dalszy wzrost wydatków firm na reklamę, rozwój internetu

Zagrożenia: ogólnoświatowa tendencja spadku czytelnictwa prasy codziennej, wzrost cen papieru, konkurencja ze strony innych mediów, słabe prognozy krajowego rynku reklamy w 2001r

Henryk Ciszewski, Waldemar Bojara

Departament Doradztwa i Analiz Rynkowych>

Pełny tekst analizy znajduje się na stronie www.bossa.pl