DM BOŚ szykuje ofensywę w funduszach

opublikowano: 29-03-2013, 00:00

Bossafund.pl ma mieć najszerszą bezprowizyjną ofertę polskich TFI. Trafi też do 98 placówek bankowych.

Prowadzona przez Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska (DM BOŚ) platforma Bossafund.pl chce mieć niebawem najszerszą paletę dostępnych bez prowizji funduszy inwestycyjnych polskich TFI. Uruchomiona pod koniec października platforma dystrybuuje obecnie fundusze jedenastu TFI.

— W tym roku udostępniliśmy już produkty czterech TFI, z kolejnymi czterema negocjacje są na ukończeniu. Docelowo chcemy mieć w ofercie fundusze wszystkich TFI, które akceptują sprzedaż przez internet bez opłaty manipulacyjnej. Szacuję ich liczbę na około 30 — zaznacza Michał Wojciechowski, doradca zarządu DM BOŚ. Pod względem szerokości oferty Bossafund.pl wyprzedziłaby wtedy Centrum Oszczędzania Multibanku. Detaliczne ramię BRE Banku oferuje bez prowizji fundusze piętnastu polskich TFI (dwóch więcej niż mBank — inna marka BRE Banku). BRE Bank udostępnia jednak fundusze dwóch zagranicznych towarzystw. Same fundusze DM BOŚ oferuje od 2001 r., a od 2009 r. bez prowizji. Wraz z uruchomieniem Bossafund.pl zainteresowanym funduszami udostępnił szereg narzędzi analityczno- -porównawczych. Można np. porównywać fundusz do kilku benchmarków albo porównywać ponoszone przezeń ryzyko do wypracowywanych stóp zwrotu. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Jeszcze w październiku 2012 r. zainteresowani funduszami w DM BOŚ dokonywali kilkudziesięciu zakupów i umorzeńmiesięcznie. W marcu 2013 r. było ich kilkaset.

— Cieszymy się ze wzrostu, ale nasze oczekiwania są kilkakrotnie większe niż obecna sprzedaż — zastrzega Michał Wojciechowski. Podkreśla, że DM BOŚ nie upatruje konkurencji w internetowych platformach BRE Banku, ale w tradycyjnej sieci sprzedaży funduszy, czyli pośrednikach finansowych i bankach promujących fundusze własnych TFI.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Nie ścigamy się z mBankiem. Tak jak oni chcemy pokazać, że korzystniejszy dla klienta jest inny model dystrybucji funduszy, że można samemu zainwestować i dzięki temu skorzystać już na początku. Bo jeśli fundusz akcyjny zarabia średniorocznie 8-12 proc., a dystrybutor na dzień dobry pobiera 4 proc. opłaty manipulacyjnej, to w praktyce zainwestowane pieniądze przez pół roku pracują na tę opłatę — komentuje Michał Wojciechowski. Aktywa zainwestowane w fundusze przez detaliczne części BRE Banku to 1,7 mld zł. Nie jest to wielkie osiągnięcie na tle tradycyjnych kanałów sprzedaży. — TFI dystrybuowane w okienkach bankowych potrafią w miesiąc zebrać 200-300 mln zł — przyznaje Michał Wojciechowski.

Dlatego Bossafund.pl zaraz po świętach trafi do placówek Banku Ochrony Środowiska. Jest ich 98. Będzie tam można zarówno podpisać samą umowę z DM BOŚ i dalej kupować fundusze samodzielnie, jak i zlecać operacje pracownikom banku. W tym drugim przypadku trzeba będzie zapłacić prowizję. — Obsługa osobista wiąże się z dodatkowymi kosztami, dlatego w przypadku zakupów w okienku nie możemy zrezygnować z opłaty — kwituje Michał Wojciechowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane