Do Omnipacka popłynęło 10 mln zł

opublikowano: 25-11-2020, 22:00

Pandemia zwiększyła zapotrzebowanie na usługi logistyczne w e-commerce. Skupiła na nich także zainteresowanie inwestorów.

Omnipack, start-up zajmujący się obsługą logistyki w modelu tzw. fulfillment, obejmującej magazynowanie towarów, pakowanie produktów, wysyłkę zamówień do klientów, obsługę zwrotów itp., przekonał do siebie kolejnych inwestorów. Pozyskał 10 mln zł na rozwój. Na liście nowych inwestorów, którzy dokapitalizowali spółkę, są m.in. Florian Drabeck, były dyrektor finansowy Westwing Group i Cornelius Walter, były wieloletni partner w McKinsey & Company. W ogłaszanej właśnie rundzie wzięły także udział osoby i podmioty, które finansowały rozwój start-upu także wcześniej. Przypomnijmy, Omnipack w 2019 r. pozyskał 4 mln zł od prywatnych inwestorów i przedsiębiorców, którzy rozwijali np. RTB House, Travelist czy Groupon Poland, a na koncie miał już inwestycje o łącznej wartości około 6 mln zł.

Tomek Kasperski, założyciel i prezes Omnipacka, przyznaje, że obecnie spółka - podobnie jak cała branża e-commerce i firmy obsługujące sprzedaż przez internet – jest beneficjentem ograniczeń nakładanych na stacjonarne punkty i sieci handlowe.

- Omnipack nie zwalnia tempa. Wręcz przeciwnie, stawiamy na rozwój własnej technologii do obsługi procesów magazynowania i logistyki. Chcemy także zwiększyć aktywność na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w Niemczech, Austrii i Szwajcarii – zapowiada Tomek Kasperski.

W październiku działalność operacyjną rozpoczęło kolejne centrum logistyczne firmy, utworzone w Gorzowie Wielkopolskim. Będą stąd obsługiwane rynki europejskie, zwłaszcza kraje niemieckojęzyczne. Magazyn został zapełniony towarami klientów w dwa miesiące, czyli trzykrotnie szybciej, niż zakładały wstępne prognozy.

Dotychczas spółka obsługiwała procesy logistyczne klientów z magazynów w Nadarzynie pod Warszawą. Obecnie Omnipack obsługuje około 100 klientów. Wśród marek referencyjnych wskazanych przez spółkę na stronie internetowej są m.in. Motorola, Wish czy Muscat. Obecnie blisko połowa przychodów spółki pochodzi z obsługi klientów na rynkach zagranicznych, w tym brytyjskim czy skandynawskim.

W Polsce – jak wynika z raportu fundacji Startup Poland – ze wsparcia krajowych funduszy venture capital korzysta 20 proc. spółek technologicznych, kolejne 3 proc. sięga po kapitał zagranicznych podmiotów. Rodzimych aniołów biznesu ma na pokładzie 15 proc. start-upów, a zagranicznych – 5 proc. (część firm korzysta z wielu źródeł finansowania jednocześnie). Trzy i więcej rund finansowania zaliczyło 6 proc. start-upów. W sumie powyżej 10 mln zł od inwestorów pozyskało 13 proc. firm.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane