Dane Counterpoint Research wskazują, że wprowadzony na rynek we wrześniu iPhone 16 sprzedaje się jak dotąd lepiej niż jego poprzednik. Co ważne, konsumenci nadal decydują się na droższe modele. Sprzedaż smartfonów Pro i Pro Max wzrosła o 44 proc. w porównaniu z odpowiednikami z poprzedniego roku.
- Biorąc pod uwagę płynny wzrost produkcji, spójną strategię cenową oraz początkową falę przechodzenia na nowy model przez obecnych użytkowników iPhone'a, seria iPhone 16 odnotowała znaczny wzrost na chińskim rynku - ocenił Ivan Lam, analityk Counterpoint.
Choć to tylko pierwsze trzy tygodnie sprzedaży, to dane sugerują iż tegoroczny smartfon Apple ma przed sobą lepszą przyszłość niż poprzedni. Bloomberg przypomina, że problemy produkcyjne miały wpływ na sprzedaż iPhone’a 15. Dodatkowo musiał on również konkurować z chińskim Mate 60, którego zaoferowało Huawei Technologies.