Dobry klimat do współpracy

Partnerem publikacji jest Free Polska
opublikowano: 19-12-2021, 20:00

O sile naszej sieci dystrybucyjnej stanowi pięć firm partnerskich i dystrybutorzy, 18 strategicznych lokalizacji oraz jeden globalny dostawca. Razem na rynku systemów klimatyzacyjnych i grzewczych możemy osiągnąć więcej, z korzyścią dla naszych klientów – mówi Elżbieta Krawczyk-Grzyb, prezes Free Polska.

Śledzimy rynkowe trendy i zwyczaje Polaków. Chcemy zapewnić im nie tylko nowoczesne i świetne jakościowo urządzenia, ale też designerskie i ponadczasowe, jeśli chodzi o ich wygląd – mówi Elżbieta Krawczyk-Grzyb, prezes Free Polska.

Jak spółka Free stara się pomagać klientom w dobie nowej normalności?

Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów i robimy wszystko, aby zapewnić im dostęp do urządzeń, zwłaszcza teraz, w trudnym czasie pandemii COVID-19. Zrobiliśmy gigantyczne zamówienie na pompy ciepła na rok 2022, nie powinno więc ich zabraknąć. Mamy też magazyny pełne systemów klimatyzacji. Dokładamy również starań, by podwyżki cen nie były znaczące.

Pandemia minie, a zostaną z nami zmiany klimatu. Ten zaś zdaniem meteorologów ociepla się w Polsce dwa razy szybciej od globalnej średniej. Co to oznacza dla państwa spółki?

Wierność ścieżce, którą podążamy od początku – wyznaczają ją odpowiedzialnie zdefiniowane cele oraz troska o środowisko i komfort użytkownika. Coraz więcej osób chce w sposób wyjątkowo ekologiczny i energooszczędny ochłodzić lub ogrzać swój dom, a także zadbać o jakość powietrza, którym oddycha. Urządzenia z naszej oferty są odpowiedzią na potrzeby związane z jakością życia i zdrowia.

Z czego, nie licząc coraz dotkliwszych upałów, wynika rosnąca popularność klimatyzacji w Polsce?

Polacy zdążyli się już oswoić z tą innowacją. Zaczynają ją traktować jak powszechne dobro niczym pralka czy zmywarka. Równie ważnym powodem zwiększonego zainteresowania klimatyzacją jest home office. Praca przeniosła się do naszych salonów, chcemy więc w nich stworzyć warunki podobne do tych, które są w biurach. To kwestia produktywności. Kolejna rzecz – jako świadomi konsumenci zwracamy coraz większą uwagę na zalety systemów klimatyzacyjnych. Już chyba każdy wie, że modele nowej generacji są przyjazne dla środowiska i naszych portfeli, poza tym spełniają swoje funkcje przez cały rok: chłodzą latem, grzeją zimą. To wszystko zachęca nas do instalacji tych urządzeń w naszych domach.

Dlaczego klienci mieliby skorzystać akurat z waszej oferty?

Od blisko dwóch dekad dbamy o dostępność klimatyzatorów na polskim rynku. Spełniają one wszystkie unijne normy i cechują się najwyższym stopniem zaawansowania technologicznego. To urządzenia marki Gree, światowego lidera branży klimatyzacyjnej HVAC, którego jesteśmy wyłącznym przedstawicielem w Polsce.

Z Gree Electric Appliances współpracujecie od samego początku waszej działalności, czyli od roku 2003. Co o tym zadecydowało?

Wybraliśmy tę spółkę w drodze misji gospodarczej, w wyniku której spośród wielu fabryk to ten producent spełniał europejskie oczekiwania i standardy technologiczne, co więcej – urzekł nas swoim lojalnym podejściem do współpracy. O potędze tej marki świadczą liczby. Gree produkuje rocznie 60 mln urządzeń do użytku domowego i 5,5 mln do użytku komercyjnego. Co trzeci klimatyzator na świecie pochodzi z jego fabryk. Swoje produkty sprzedaje w 160 krajach, a liczba ich użytkowników sięga 400 milionów. Koncern Gree ma jedno z największych i najlepiej wyposażonych globalnych centrów naukowo-badawczych, w którym opracowano już prawie 30 tysięcy patentów technologicznych. Naprawdę mówimy o firmie, która cieszy się międzynarodową renomą oraz wyjątkowo innowacyjnymi rozwiązaniami. To zaszczyt mieć tak znamienitego partnera biznesowego, niezmiennie od tylu lat.

A jaka odpowiedzialność się z tym wiąże?

Na uznanie musieliśmy sobie zasłużyć. Czym? Przede wszystkim odpowiednio wykwalifikowaną kadrą, która realizuje procesy logistyczne, opracowuje całość procesów związanych z jakością wprowadzenia produktu na rynek, a przede wszystkim dba o politykę sprzedaży i wysokie kwalifikacje autoryzowanych instalatorów Gree. Udało nam się przez tyle lat wypracować nienaganny wizerunek marki, oparty zarówno na jakości produktów jak i wysokim standardzie serwisu.

Innymi słowy, wysokiej jakości produkty to nie wszystko. W równym stopniu liczy się doskonała obsługa posprzedażowa.

Zapewnia ją pionierska aplikacja mobilna Gree – Strefa Instalatora, jedyna taka aplikacja w Polsce. Dzięki naszej pracy marka Gree zdobywa na polskim rynku coraz większe zaufanie instalatorów i serwisantów klimatyzacji. Ponadto zapewniamy im nasze autorskie szkolenia z zakresu produktów, montażu i instalacji urządzeń oraz sterowników i akcesoriów, a także serwisowania. Klienci ostateczni oczekują przecież obsługi na najwyższej poziomie.

Początki współpracy z firmą w Zhuhai były raczej skromne.

Owszem. Rozpoczęliśmy od importu kilku kontenerów klimatyzatorów rocznie. Teraz w sezonie sprowadzamy ponad 150 tysięcy urządzeń. Oficjalna sieć dystrybucyjna Gree obejmuje 18 strategicznych lokalizacji w Polsce. Nasze centrum logistyczne zlokalizowane w Gdyni ma powierzchnię 13 tys. mkw. Te liczby świadczą dobitnie, że zdobyliśmy zaufanie światowego lidera rynku, chociaż nie od razu, był to długi proces.

Działalność Free Polska prawie dwie dekady temu też rozpoczęła się od wzajemnego zaufania?

Powiem więcej, od ludzkiej przyjaźni. W grudniu 2003 roku pięć polskich firm z branży klimatyzacyjnej uznało, że warto stworzyć wspólną sieć dystrybucji urządzeń pochodzących z rynku chińskiego, który w tamtym czasie wydawał się krajowym przedsiębiorcom dość odległy. Tak powstała spółka Free Polska, która realizuje bardzo ciekawy model biznesowy. Czas pokazał, że decyzja o połączeniu sił była słuszna. W biznesie można stosować zasadę „wszyscy przeciwko wszystkim”, czasem jednak więcej można osiągnąć dzięki sojuszom. Czasem słyszę, że w Polsce trudno o dobry klimat do współpracy, ale nam się udało go stworzyć.

Darmowa energia z otoczenia

Czy wiesz, że pompa ciepła od Gree wykorzystuje do 80 proc. ciepła z otoczenia, za które w ogóle nie płacisz?

Oferuje ciepło zimą i chłodzenie latem. Znajduje zastosowanie w domach i budynkach modernizowanych. To najtańszy i najbardziej ekologiczny sposób ogrzewania pomieszczeń i wody użytkowej. Pompa ciepła Versati III pobiera ciepło zupełnie za darmo, bo z powietrza, które jest na zewnątrz obiektu. Jedyny koszt wiąże się z dostarczeniem energii do zasilania układu. Przy czym ta wcale nie musi pochodzić z elektrowni, tylko z instalacji fotowoltaicznej. Wówczas rozwiązanie marki GREE, światowego lidera klimatyzacji, staje się jeszcze bardziej efektywne, energooszczędne i przyjazne środowisku. Dodatkową jego zaletą jest to, że nie wytwarza żadnych zanieczyszczeń ani spalin.

Częścią zestawu jest inteligentny sterownik z polskim menu, wyposażony standardowo w moduł Wi-Fi, dzięki któremu pompą można zarządzać zdalnie z pomocą łatwej, intuicyjnej aplikacji Gree+. Urządzenie da się też bez problemu połączyć z zewnętrznym termostatem lub systemem inteligentnego zarządzania budynkiem BMS (ang. building management system). Jedną z najważniejszych funkcji sterownika jest sterowanie pogodowe.

Warto przypomnieć, że w chłodne dni wszystkie klimatyzatory marki Gree efektywnie ogrzewają pomieszczenie.

minus 25stopni Celsjusza

Nawet przy tak niskiej temperaturze zewnętrznej pompa ciepła Versati III skutecznie ogrzewa domy, chłodzi natomiast przy temperaturze zewnętrznej 10–48 stopni Celsjusza.

Potęga marki Gree

Globalny lider klimatyzacyjny działa od 30 lat. Jego sprzedaż przekracza 300 mld USD rocznie. Koncern Gree Electric Appliances zajął w tym roku 252. miejsce w rankingu największych przedsiębiorstw na świecie według Forbes Global 2000. Opracował 30 tys. patentów technologicznych. Nieustanna dbałość o komfort użytkowników oraz autorska koncepcja ochrony środowiska czynią Gree jednym z najbardziej innowacyjnych producentów w swojej branży na świecie.

Od blisko 20 lat wyłącznym przedstawicielem marki Gree na polskim rynku jest Free Polska – jedna z najszybciej rozwijających się w Polsce firm branży HVAC. W jej ofercie znajduje się wiele modeli systemów klimatyzacji RAC i CAC, energooszczędne rozwiązania grzewcze, w tym pompy ciepła Versati III, a także oczyszczacze i nawilżacze powietrza. Sprzedaż produktów Gree w Polsce osiąga 150 mln zł rocznie. Podobnie jak chiński partner, sieć Free słynie z innowacyjności i odpowiedzialnego stosunku do ochrony środowiska. Ujawnia się to m.in. w podejściu do montażu i instalacji klimatyzacji – instalatorzy urządzeń marki Gree, poza certyfikatem państwowym, muszą odbyć dodatkowe szkolenia autoryzacyjne, bezpłatnie organizowane przez Free Polska.

60mln

Tyle urządzeń do użytku domowego produkuje co roku firma Gree Electric Appliances. Liczba produktów do użytku komercyjnego wynosi 5,5 mln.

400mln

Tylu jest na świecie użytkowników urządzeń marki Gree.

160

W tylu krajach dystrybuowane są produkty marki Gree.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane