Dobry marketingto podstawa

Anna GołasaAnna Gołasa
opublikowano: 2014-10-06 00:00

Właściciele Klima-sklep.pl z powodzeniem sprzedają swoje produkty. A zaczynali od organizowania kampanii reklamowych innych firm

ŚLĄSKIE — KLIMA-SKLEP.PL

Wszystko zaczęło się od marketingu. W 2011 r. Rafał Liszka i Rafał Wiśniewski założyli firmę, która zajmowała się przede wszystkim marketingiem internetowym i doradztwem w dziedzinie rozwiązań informatycznych.

— Usługi realizowane na zlecenie obejmowały prowadzenie kampanii reklamowych klientów, pozycjonowanie (SEO, SEM) i budowanie strategii promocji w internecie — mówi Rafał Liszka, prezes Klima-sklep.pl. Konieczność zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa skłoniła właścicieli do założenia platformy multihandlowej. Praktyka pokazała jednak, że rozwój i promocja biznesu internetowego bez znacznych nakładów finansowych to długi proces.

— W związku z tym docieramy do klientów z wyselekcjonowaną ofertą. Najważniejszą dziedziną naszej działalności jest oczywiście e-commerce. Oferta handlowa skupia się wokół zdrowego powietrza — począwszy od aromatyzacji, nawilżaczy i oczyszczaczy powietrza przez nagrzewnice, osuszacze po klimatyzację — opowiada Rafał Liszka. Właściciele realizują kontrakty, zawierają umowy handlowe i decydują o kierunkach rozwoju firmy. Zatrudnili też pracownika, który odpowiada za rozbudowę oferty handlowej we wszystkich sklepach internetowych.

— Ponadto poza siedzibą firmy pracują dla nas dwa zespoły instalatorów, które montują i serwisują klimatyzację. Część prac robimy na zlecenie, zależnie od potrzeb projektu — wyjaśnia Rafał Liszka. Właściciele Klima-sklep.pl chcą usprawnić sprzedaż i kontakt z klientami przez wdrożenie mobilnej platformy handlowej i odświeżenie sklepu internetowego. Planują też rozszerzenie oferty — jeszcze w tym sezonie chcą rozpocząć montaż systemów grzewczych.

— Najbliższa przyszłość to przygotowania do sezonu zimowego, czyli poszerzanie kanału dystrybucji i oferty oraz rozbudowa zespołu. Dalsze plany dotyczą rozpoczęcia produkcji i wejścia na rynki zagraniczne z własną marką.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface