Dojrzałość i kapitał

DI
opublikowano: 16-05-2014, 00:00

KOMENTARZ PARTNERA

Wyraźnie obserwujemy rosnące zainteresowanie polskich firm ekspansją zagraniczną. Mamy dojrzałą lokalną gospodarkę, obserwujemy też stabilizację na rynku. Gospodarka światowa jest w nieco lepszej kondycji niż wcześniej. Można więc oczekiwać wyraźnego przyspieszenia wzrostu gospodarczego w krajach rozwiniętych, a to z jednej strony daje większą przewidywalność czynników ekonomicznych, z drugiej sprawia że partnerzy biznesowi czy też zagraniczne rynki są bardziej otwarte na zewnętrznych inwestorów.

Te wyraźnie widoczne pierwsze symptomy ożywienia gospodarczego w Polsce sprawiają, że ambitni polscy przedsiębiorcy są gotowi na inwestycje, a przy tym dysponują często nagromadzonym w okresie spowolnienia kapitałem. Wybór kierunku ekspansji powinien być dostosowany do długoterminowych planów inwestycyjnych i popytu na lokalnym rynku. Patrząc na prognozy, można uznać, że takim atrakcyjnym i niedalekim rynkiem są Niemcy. Gospodarka niemiecka może w tym roku wzrosnąć nawet o nieco ponad 2 proc. (wobec 0,5 proc. w 2013), i to głównie dzięki popytowi krajowemu. Nie najgorsze wyniki powinny odnotować również inne kraje europejskie, w szczególności Wielka Brytania oraz kraje Europy Środkowej.

Prowadzenie biznesu za granicą i poszukiwanie nowych rynków z całą pewnością jest ogromnym wyzwaniem. To milowy krok w jego rozwoju. I dlatego do stawiania tych pierwszych kroków niezbędnym jest posiadanie dobrego i zaufanego partnera. Warto, by był to partner z doświadczeniem i znajomością lokalnego rynku, najlepiej jeśli na danym rynku prowadzi też działalność. To pomaga ustrzec się przed legislacyjnym czy politycznymi pułapkami, pomaga też uniknąć wpadek kulturowych. Takim partnerem dla polskich firm stara się właśnie być Citi Handlowy. Jako jedyny globalny bank na polskim rynku jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom wsparcie w co najmniej 100 krajach, w których aktywnie działa grupa. Znamy te rynki i jesteśmy w stanie przedstawić informacje na temat warunków do inwestowania w tych krajach.

WPIOTR KOSNO

dyrektor zarządzający departamentu klientów strategicznych, Citi Handlowy

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu