Dominik Libicki odkrywa telewizyjne karty

Katarzyna Latek
opublikowano: 2010-11-22 07:17

Jeden z ojców medialnej konsolidacji obiecuje widzom nowe usługi, a inwestorom — wyższy ARPU. Cyfrowy Polsat wykorzysta internet do dystrybucji treści.

Zakup Polsatu przez Cyfrowy Polsat to giełdowe wydarzenie miesiąca. Zarząd giełdowej spółki zapowiada, że po zakupie telewizji, tylko dzięki natychmiastowym synergiom, marża zysku EBITDA obu spółek może wzrosnąć w dwa lata o 2 pkt proc. Ostatecznie synergie mogą być większe.

Dominik Libicki – artykuły, informacje, spółki, linki, zdjęcia

— W naszych kalkulacjach braliśmy pod uwagę tylko podstawowe, prosto wyliczone korzyści — mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, spółki, której marża zysku EBITDA wynosi obecnie 30,3 proc.

Menedżer widzi synergie w kilku obszarach. Najbardziej oczywiste to centralizacja zakupów i wspólna administracja. Do tego dochodzi zapewnienie treści (tzw. kontent), którą Cyfrowy Polsat do tej pory kupował. Inne dziedziny synergii to m.in. cross-promocje i wspólny marketing.

— Internet jest jednym z głównych kierunków, w którym Cyfrowy Polsat chce się rozwijać. To oczywiste, że wykorzystamy internet jako kanał dystrybucji kontentu — mówi prezes spółki.

Więcej w poniedziałkowym "Pulsie Biznesu"