Doradca i wizerunek pracodawcy

KATARZYNA DĘBIŃSKA
opublikowano: 16-09-2013, 00:00

Henkel zleca firmom doradztwa personalnego odpowiedzialne zadania, m.in. rekrutacje, outplacement, wsparcie oceny pracowników.

Często najważniejszym kryterium wyboru agencji jest zaufanie, które buduje się wraz z kolejnymi dobrze zrealizowanymi zleceniami. Jest kilka podstawowych zasad, o których warto pamiętać, rozpoczynając współpracę.

Przede wszystkim firma doradztwa personalnego powinna mieć doświadczenie na danym rynku, znać realia, dysponować siecią kontaktów. Warto więc zwrócić uwagę na to, jaką ma historię i czy cieszy się renomą.

Bardzo ważne są także kompetencje, profesjonalizm działania i standardy etyczne jej pracowników, gdyż firma doradztwa personalnego jest tylko tak dobra, jak dobrzy są jej konsultanci. Jeśli dobrze rozumieją specyfikę biznesu, kulturę korporacyjną i potrzeby klienta, będą w stanie z sukcesem realizować postawione im zadania.

Istotne jest również to, czy firma doradcza i jej konsultanci potrafią umiejętnie budować pozytywny wizerunek klienta jako pracodawcy. Kandydat w pierwszej fazie rekrutacji, kiedy ma kontakt tylko z agencją, niejako utożsamia z nią przyszłego pracodawcę, przykładając wielką wagę do informacji uzyskanych od konsultanta i wrażeń wyniesionych z rozmowy z nim.

KATARZYNA DĘBIŃSKA

menedżer HR, Henkel Polska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KATARZYNA DĘBIŃSKA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu