
Po lipcowym załamaniu produkcji będącym następstwem modernizacji fabryki w Szanghaju i obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 nie pozostał już ślad. W sierpniu 2022 r. amerykański producent samochodów elektrycznych dostarczył 76 965 aut wyprodukowanych w Chinach, co jest wartością o niecały 1 tys. niższą niż rekord z czerwca na poziomie 77 938 sztuk.
W lipcu – jak wynika z danych China Passenger Car Association - produkcja wyniosła zaledwie 28 217 pojazdów.
Z kwoty sierpniowej produkcji na chiński rynek trafiło nieco ponad 34,5 samochodów, za granicę z kolei ponad 42,46 tys. sztuk.
Państwo Środka notuje ogromne i rosnące nadal zainteresowanie samochodami elektrycznymi oraz o alternatywnym wobec silników spalinowych napędzie. Według CPCA, całkowita sprzedaż pojazdów NEV, w tym samochodów czysto elektrycznych i hybryd typu plug-in, wzrosła o 111 proc. do 529 tys. Stowarzyszenie w sierpniu podniosło swoją prognozę całkowitej sprzedaży NEV w Chinach w tym roku do 6 mln, dwukrotnie w stosunku do 2,99 mln sztuk w 2021 r.