DPD Polska będzie inwestować

opublikowano: 27-01-2016, 22:00

Grupa Kapitałowa DPD Polska zamknęła 2015 r. rekordowym przychodem i zapowiada intensywny rozwój.

Przychód DPD Polska w 2015 r. wyniósł 1,2 mld zł. Firma szacuje swój udział w rynku KEP (przesyłki kurierskie i ekspresowe) na około 30 proc. Tak dobre zakończenie roku poniekąd zaskakuje, bo nawet zarząd DPD Polska nie liczył, że integracja z przejętą w kwietniu minionego roku spółką Siódemka zakończy się tak szybko.

Gdy na początku myśleliśmy o akwizycji Siódemki, nastawialiśmy się na długi proces. Rynek zmusił nas do przyspieszenia integracji najpierw jednego oddziału, a potem całej sieci operacyjnej. Przyspieszenie okazało się słusznym ruchem, choć wymagało zmiany priorytetów przyjętych na ten rok — mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
Zobacz więcej

SZYBKA INTEGRACJA:

Gdy na początku myśleliśmy o akwizycji Siódemki, nastawialiśmy się na długi proces. Rynek zmusił nas do przyspieszenia integracji najpierw jednego oddziału, a potem całej sieci operacyjnej. Przyspieszenie okazało się słusznym ruchem, choć wymagało zmiany priorytetów przyjętych na ten rok — mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska. Grzegorz Kawecki

— Gdy na początku myśleliśmy o akwizycji Siódemki, nastawialiśmy się na długi proces. Rynek zmusił nas do przyspieszenia integracji najpierw jednego oddziału, a potem całej sieci operacyjnej. Przyspieszenie okazało się słusznym ruchem, choć wymagało zmiany priorytetów przyjętych na ten rok — wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Całą operację wstępnie planowano na dłuższy okres, a przeprowadzono w ciągu trzech miesięcy.

— Dzisiaj jesteśmy już jednorodną firmą. Nasze obroty przekraczają 90 mln paczek rocznie — dodaje Rafał Nawłoka.

W minionym roku DPD Polska przeznaczyła ponad 60 mln zł na rozwój infrastruktury. W wyniku łączenia oddziałów poszerzyła ich sieć, wybudowała obiekty m.in. w Poznaniu i Gdańsku, a wiele znacząco powiększyła i unowocześniła, na przykład oddziały w Częstochowie i Rzeszowie. Spółka nie zamierza na tym poprzestać.

— Firmy kurierskie zawdzięczają zwyżki głównie dalszemu rozwojowi e-commerce i umiejętnemu dostosowaniu się do jego wymagań. Nie inaczej będzie w 2016 r. Tempo może już nie jest tak spektakularne jak jeszcze dwa lata temu, ale spodziewamy się dalszych zwyżek. Pamiętajmy też, że operujemy na niezwykle konkurencyjnym rynku — tłumaczy Rafał Nawłoka.

Firma DPD w 2016 r. skupi się na dalszym rozwoju usługi Predict, która przyczynia się do lepszej i skuteczniejszej obsługi końcowego etapu doręczenia paczki, czyli tzw. ostatniej mili.

— To newralgiczny punkt ze względu na konieczność bezpośredniej obsługi odbiorcy paczki. Dzięki usłudze Predict adresat dostaje dokładną informację o czasie dostawy przesyłki wraz z opcją ewentualnej zmiany terminu na dogodniejszy. Dzięki temu trasa kurierska jest dobrze zaplanowana, co dodatkowo zmniejsza ryzyko ewentualnych opóźnień — dodaje Rafał Nawłoka.

W 2016 r. nastąpi także rozwój sieci punktów nadań i odbiorów DPD, która z czasem zostanie włączona do międzynarodowej sieci Pickup.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu