Klienci, którzy zrealizowali zakupy w sklepie internetowym i wybrali opcję opłaty za pobraniem, będą mogli uregulować należność za pomocą karty płatniczej. Na wprowadzenie takiej formuły zdecydowała się DPD Polska. Firma wyposażyła wszystkich swoich kurierów w terminale płatnicze.

Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska, wyjaśnia, że pilotaż usługi prowadzony był od listopada 2016 r. w warszawskich oddziałach spółki. Przyniósł oczekiwane rezultaty, bezgotówkowy model płatności został tym samym udostępniony dla klientów w całym kraju.
- Od teraz każdy odbiorca przesyłki ze sklepu internetowego będącego klientem DPD z uaktywnioną usługą płatności kartą za pobranie będzie mógł w ten sposób uregulować swoją należność – dodaje.
Zmiany zostały wdrożone w odpowiedzi na preferencje konsumentów – wielu z nich decyduje się na opłatę za towar dopiero przy jego odbiorze, z drugiej strony coraz chętniej używa się kart płatniczych. Transakcje bezgotówkowe przekładają się na bezpieczeństwo samych kurierów i ułatwiają transfer pieniędzy z pobrań na konta sklepów internetowych.