W środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje otworzyć koperty z ofertami spółek wykonawczych na dokończenie odcinka autostrady A4 po upadłej firmie Radko. Drogowa dyrekcja czeka już na oferty zainteresowanych dokończeniem budowy trzech odcinków autostrady A1 w województwie kujawsko-pomorskim. Chodzi o odcinki Czerniewice — Odolion (11,4 km) i Odolion — Brzezie (23,1 km), które budowało konsorcjum pod przewodnictwem SRB Civil Engineering Limited, oraz Brzezie — Kowal (29,5 km), który budowało upadłe PBG. Nie ma jasności co do tego, kto wypowiedział kontrakty wcześniej. Budowlańcy twierdzą, że ich wniosek jest o kilka godzin starszy od pisma GDDKiA. Prace na trzech odcinkach autostrady A1 od Torunia do Kowala mają ruszyć wiosną 2013 r. GDDKiA chce, by A1 od Gdańska do Łodzi była przejezdna do końca przyszłego roku. Obecne zawansowanie zrealizowanych robót na odcinku autostrady Czerniewice — Brzezie wynosi około 60 proc., natomiast na odcinku Brzezie — Kowal — 50 proc. GDDKiA prowadzi również procedurę wyboru wykonawcy na roboty zabezpieczające place budowy przed zimą.
Drogowa dyrekcja czeka na odważnych
opublikowano: 2012-10-01 00:00
Rusza autostradowy rynek wtórny. Firmy dokończą budowę trzech odcinków A1 po PBG i SRB Civil Engineering.