Przecenę akcji Daewoo Shipbuilding spowodowały doniesienia mediów o wielkich, nieuwzględnionych w raportach finansowych stratach spółki, sięgających 2-3 bln wonów (1,8-2,6 mld USD). Władze stoczniowego giganta prowadzą wewnętrzne dochodzenie w tej sprawie, przyznając, że „straty są oczekiwane, choć ich wielkość jeszcze musi zostać wyliczona”.

Daewoo Shipbuilding jest ofiarą spadku notowań ropy, której rezultatem była redukcja zamówień na statki wykorzystywane do poszukiwania i wydobywania surowca. Tymczasem południowokoreańskie stocznie prowadziły w ostatnich latach politykę agresywnego zdobywania kontraktów, przypomina The Financial Times. Gazeta wskazuje, że jeszcze w ubiegłym roku Daewoo Shipbuilding miało największy zysk operacyjny w krajowej branży stoczniowej, kiedy jego rywal Hyundai Heavy Industries wykazał 3,2 bln wonów straty, a zysk operacyjny Samsung Heavy Industries spadł o 80 proc.