Drukarki trzeba wybierać na miarę

Grzegorz Wierzbicki
05-05-2003, 00:00

Małe i średnie firmy, które planują zakup drukarki, muszą wziąć pod uwagę kilka parametrów.

— Wszystko zależy od wielkości grupy użytkowników, charakteru działalności firmy, a co za tym idzie — rodzaju drukowanych dokumentów. Spośród różnych kryteriów najważniejszymi są oczywiście marka producenta, cena urządzenia, koszty eksploatacji, łatwość obsługi, dostępność materiałów eksploatacyjnych, możliwości serwisowania oraz funkcjonalność — wylicza Witold Tomaszek, dyrektor marketingu w dziale druku i przetwarzania obrazu w Hewlett-Packard Polska.

— Jeżeli w firmie zainstalowana jest sieć komputerowa, a z drukarki ma korzystać więcej niż jeden użytkownik, należy rozpatrzyć możliwość podłączenia jej do sieci. Najczęściej spotykanym i najtańszym sposobem jest wykorzystanie systemu Windows. Drukowanie odbywa się poprzez komputer serwer — dodaje Maciej Trzos, dyrektor marketingu w Minolcie Polska.

Przy zakupie urządzenia trzeba przewidzieć, ile stron miesięcznie ma być na nim drukowanych i ile godzin dziennie ma ono pracować na pełnych obrotach.

— Tam gdzie drukuje się wiele dokumentów, potrzebne są wydajne drukarki laserowe, najczęściej monochromatyczne. Mam na myśli takich klientów jak np. kancelarie prawne, biura tłumaczeń oraz działy księgowości. Gdy dokument jest np. ofertą, bardzo liczy się jakość kolorowego wydruku oraz większy format, zastosowanie mają kolorowe drukarki laserowe lub atramentowe, a nawet drukarki do zastosowań profesjonalnych — plotery. Dotyczy to np. działów marketingu i sprzedaży oraz agencji reklamowych — tłumaczy Witold Tomaszek.

— Producenci zwykle podają wydajność miesięczną — liczbę wydruków, jaką można bezpiecznie wydrukować. Nieprzekraczanie tego parametru wpływa na bezawaryjność — podkreśla Maciej Trusiuk, dyrektor sprzedaży i marketingu w Lexmark Polska.

Jeszcze kilka lat temu zakup laserowej drukarki był pokaźnym wydatkiem dla budżetu wielu firm. Dlatego rynek zdominowany był przez dużo wolniejsze i trudniejsze w utrzymaniu urządzenia atramentowe.

— Większość sprzedawanych modeli to drukarki czarno-białe z prędkością druku do 20 stron na minutę, operujące na formacie A4. Wyjątkiem jest dynamiczny rozwój laserowych drukarek kolorowych. Powodem jest lepsza wydajność i spadek cen — dodaje Maciej Trzos.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Wierzbicki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Drukarki trzeba wybierać na miarę