Czytasz dzięki

Drukarnia spodobała się Szwedom

opublikowano: 23-01-2020, 22:00

Znaczący akcjonariusz chce mieć na własność spółkę BSC Drukarnia Opakowań. Ogłosił wezwanie.

Grupa AR Packaging zamierza przejąć poznańskiego wytwórcę opakowań i wzywa do sprzedaży jego akcji notowanych na GPW. Oferuje po 40,38 zł za sztukę. Cena, choć jest o 7 proc. wyższa od średniej ceny ważonej z ostatnich sześciu miesięcy, znacząco odbiega jednak w dół od aktualnego kursu. — W ciągu ostatniego roku giełdowy kurs BSC Drukarni Opakowań wzrósł o ponad 55 proc. i jest obecnie na najwyższych historycznie poziomach. Wezwanie może być więc dobrą okazją dla mniejszościowych akcjonariuszy do zrealizowania zysków z inwestycji — uważa cytowany w komunikacie prezes AR Packaging Harald Schulz.

Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu mają być przyjmowane od 12 lutego do 12 marca , a podmiotem pośredniczącym i doradcą finansowym jest Santander Biuro Maklerskie. Grupa — poprzez spółkę A&RCarton, jednego z większych producentów opakowań kartonowych w Europie i zależną od niej firmę Colorpack GmbH — jest już teraz znaczącym akcjonariuszem BSC Drukarni Opakowań. Kontroluje to przedsiębiorstwo w 60,82 proc.

To m.in. efekt sfinalizowania w ostatnich dniach przejęcia niemieckiej firmy rlc packaging group, do której należy 36,7 proc. akcji poznańskiego producenta. Szwedzi zawarli też umowy dotyczące zakupu kolejnych 24,13 proc. papierów giełdowej spółki. Chodzi o akcje należące do menedżerów firmy Janusza Schwarka i Arkadiusza Czysza. AR Packaging ma nadzieję, że w wyniku wezwania uda się mu przejąć BSC Drukarnię

Opakowań na własność. Jeśli grupa osiągnęłaby przynajmniej próg 95 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu, nie wyklucza przeprowadzenia przymusowego wykupu pozostałych walorów będących w rękach akcjonariuszy mniejszościowych.

— Przejęcie BSC Drukarnia Opakowań wpisuje się w strategię rozwoju grupy AR Packaging. To poprzez akwizycje i rozwój organiczny wyrosła ona na wiodącego globalnego producenta opakowań w wybranych segmentach rynku — mówi Harald Schulz.

Obecna kapitalizacja BSC Drukarni Opakowań to 451 mln zł, wartość księgowa — prawie 290 mln zł. Po trzech kwartałach zeszłego roku jej skonsolidowane przychody wyniosły 206,99 mln zł (rok wcześniej było to 164,78 mln zł), zaś zysk netto wzrósł do 24,14 mln zł (z 17,74 mln zł przed rokiem).

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane