Duża transakcja w parkach handlowych

opublikowano: 15-03-2021, 14:17
aktualizacja: 15-03-2021, 14:58

EPP zapłaci spółce Chariot, zarządzanej przez Griffin RE, 106 mln EUR za cztery parki handlowe.

Zarządzana przez Griffin Real Estate spółka Chariot sfinalizowała sprzedaż czterech retail parków — w Olsztynie, Opolu, Kielcach i Tychach — w trzeciej i jednocześnie ostatniej transzy sprzedaży tzw. portfolio M1 spółce EPP. Całkowita powierzchnia najmu obecnie sprzedanych nieruchomości to 110 tys. m kw. Jest to największa od roku transakcja w segmencie retail.

Pierwsza transza sprzedaży obiektów handlowych nastąpiła w 2018 r. Całkowita wartość sprzedawanych przez spółkę Chariot ośmiu centrów i czterech parków handlowych wyceniano na przełomie lat 2017/18 na 692 mln EUR. Łączna powierzchnia najmu wszystkich przejmowanych przez EPP nieruchomości handlowych wyniosła 446,5 tys. m kw.

Zdaniem Andrzeja Tokaja, senior partnera w kancelarii Penteris, obecna transakcja jest oczywiście efektem porozumień zawartych trzy lata temu. Należy jednak docenić, że odbywa się w 2021 r., co świadczy o tym, iż inwestorzy w czasach pandemii nie skreślają wszystkich obiektów handlowych.

— Parki handlowe z ofertą codziennych zakupów to najlepiej radzące sobie dziś nieruchomości handlowe. Zaletą starych obiektów, jak te kupione przez EPP, jest fakt, że mają już swoich stałych klientów. Z drugiej strony prawdopodobnie będą wymagały inwestycji w podniesienie standardu — mówi Andrzej Tokaj.

W skład należącego do spółki Chariot portfela wchodzi obecnie centrum handlowe M1 Marki oraz 12 hipermarketów, o łącznym GLA około 230 tys. m kw. Portfel EPP przed ostatnią transakcją obejmował 32 projekty (25 handlowych, 6 biurowych oraz jeden wielofunkcyjny w trakcie planowania) o łącznej wartości około 2 mld EUR i powierzchni najmu wynoszącej ponad 1 mln m kw.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane