Duże koncerny nie szkolą kierowców

MIB
22-06-2011, 00:00

Najnowszy Barometr CVO pozbawił nas złudzeń. Ponad połowa firm nie chce doszkalać swoich kierowców.

Najnowszy Barometr CVO pozbawił nas złudzeń. Ponad połowa firm nie chce doszkalać swoich kierowców.

Barometr CVO (Corporate Vehicle Observatory) to badanie rynku flotowego. Autorzy tegorocznej edycji skupili się na tematyce bezpieczeństwa drogowego. Niestety, nie jest dobrze.

Przygotowując badanie przeprowadzono łącznie 4518 wywiadów (w tym 300 w Polsce) z osobami decydującymi o flocie samochodowej w różnych firmach. Wyniki części dotyczącej bezpieczeństwa nie pozostawiają złudzeń.

Podejście do kwestii bezpieczeństwa co prawda różni się w poszczególnych krajach objętych Barometrem (11 państw UE), jednak średnia wskazuje, że aż 44 proc. firm o zatrudnieniu większym niż 100 osób nie bierze pod uwagę wprowadzenia dla swoich pracowników szkoleń z zakresu bezpiecznej jazdy.

Wzorem do naśladowania są Czechy, gdzie aż 97 proc. przedsiębiorstw wprowadziło takie szkolenia. Z tym, że w Czechach szkolenia są po prostu obowiązkowe. Na przeciwległym biegunie jest Grecja. Tam aż dwie trzecie firm nie bierze pod uwagę podnoszenia drogowych kwalifikacji swoich pracowników.

Polskie przedsiębiorstwa niestety wloką się w ogonie. Aż 63 proc. nie zamierza wprowadzać w najbliższym czasie szkoleń z bezpiecznej jazdy, a tylko w 18 proc. zrealizowało program doszkalający.

Na domiar złego, w badaniu uwzględniono firmy, które uchodząc za najbardziej dbające o bezpieczeństwo swoich pracowników — czyli średnie i duże, zatrudniające ponad 100 osób. Tymczasem większość polskich flot to firmy małe i bardzo małe, w których świadomość konieczności szkoleń jest niska, a pieniądze przeznaczone na podnoszenie drogowych umiejętności pracowników kojarzą się wyłącznie z nieuzasadnionymi wydatkami. Kiedy sytuacja się zmieni? Kiedy działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu zaczną być postrzegane szerzej niż tylko w wymiarze marketingowym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Duże koncerny nie szkolą kierowców