Duże sieci krytykują PIH

Agnieszka Janas, Paweł Janas
22-09-2003, 00:00

Duże koncerny uważają, że pomysły większej kontroli państwa nad handlem zaszkodzą wszystkim graczom. Tym małym też.

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji (POHiD), grupująca 14 dużych koncernów handlowych, krytycznie oceniła pomysły Polskiej Izby Handlu (PIH), mające na celu zaostrzenie polityki państwa w stosunku do nowo powstających sklepów wielkopowierzchniowych.

Przedstawiciele sieci, odwołując się do doświadczeń w Unii Europejskiej, proponują, by z jednej strony zostawić wolność działania dla międzynarodowych koncernów, z drugiej — wspomóc małe przedsiębiorstwa.

— W UE mamy przykłady, gdy władze państwowe i samorządowe wspierają małe przedsiębiorstwa nie stosując przy tym restrykcji wobec dużych graczy — podkreśla Andrzej Faliński z POHiD.

Protesty wywołuje nie tylko chęć ograniczania wolności gospodarczej, ale też obecny stan prawny.

— Przepisy np. prawa budowlanego czy o zagospodarowaniu przestrzennym w Portugalii czy Irlandii są na tyle precyzyjne, że nie pozwalają administracji na ich interpretację — podkreśla przedstawiciel POHiD.

Jego zdaniem, restrykcje doprowadzą do wzrostu kosztów działania wszystkich handlowców o konsulting, certyfikaty czy lobbing.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas, Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Duże sieci krytykują PIH