Duży spadek użytkowników Temu i Shein w USA

CNBC, MD
opublikowano: 2025-06-05 11:57

Po zamknięciu luki celnej w USA mocno spadła liczba użytkowników internetowych sklepów Temu i Shein, informuje CNBC.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W kwietniu prezydent Donald Trump ogłosił podwyższenie ceł na import z Chin i zakończenie od 2 maja rezygnacji z pobierania cła od przesyłek zagranicznych o wartości niższej niż 800 USD. Skutkiem jest znaczący spadek liczby użytkowników wiązanych z Chinami sklepów internetowych Temu i Shein, które w ostatnich latach należały do głównych beneficjentów reguły de minimis.

Z danych Sensor Tower wynika, że w przypadku pierwszego liczba dziennych użytkowników była w maju aż o 52 proc. niższa niż w marcu. Liczba dziennych użytkowników Shein zmniejszyła się natomiast o 25 proc. Liczba miesięcznych użytkowników Temu spadła o 30 proc., a Shein o 12 proc.

CNBC zwraca uwagę, że spadek popularności obu sklepów widać również w statystykach App Store. W maju aplikacja Temu znalazła się dopiero na 132 pozycji rankingu kiedy rok wcześniej była w pierwszej trójce. Aplikacja Shein spadła z 10. na 60. miejsce.

Temu i Shein zareagowały na ograniczenie dostępu do amerykańskiego rynku redukcją wydatków na reklamy. W maju pierwszy ze sklepów obniżył je aż o 95 proc. w ujęciu rocznym. Shein obciął wydatki na reklamę w USA o 70 proc.

Unia Europejska również rozważa zmiany w przepisach dotyczących przesyłek zagranicznych o niskiej wartości, w tym potencjalne zniesienie progu de minimis dla cła.