Dzień Dobry liczy wkrótce na zyski

Małgorzata Birnbaum
21-02-2001, 00:00

„Dzień Dobry” liczy wkrótce na zyski

Firma Marieberg Publications zainwestowała do tej pory w bezpłatny tygodnik warszawski „Dzień Dobry’’ 2,5 mln USD (10,2 mln zł).

— W tym roku „DD’’ ma zacząć przynosić zysk — zapowiada Morten Lindholm, wiceprezes wydawnictwa.

„DD’’ zamierza zwiększyć udział w warszawskim rynku reklam prasowych z 6 proc. w styczniu 2001 roku do 10 proc. w grudniu. Z badań Demoskopu wynika, że wydawany co piątek tytuł czyta 29 proc. warszawiaków (522 tys. osób). Dla porównania, ,,Gazetę Stołeczną’’ czyta 15 proc. ankietowanych, ,,Metropol’’ — 10 proc., ,,Super Express’’ — 10 proc., a „Supermarket’’ — 7 proc.

„DD’’ pojawił się w Warszawie pół roku temu. Obecnie 300 tys. wydań jest dostarczanych na klatki schodowe wybranych domów (19 tys. wieszaków) i do 50 tys. domów jednorodzinnych. Dystrybucją zajmuje się 200 osób.

— Koszty dotarcia reklamy do tysiąca czytelników są u nas najmniejsze wśród konkurencyjnych gazet warszawskich — zapewnia Piotr Klemeński, dyrektor ds. handlowych w „Dzień Dobry’’.

Według niego, w „DD’’ wynosi on 45 zł, w „Metropolu’’ — 86 zł, w „Super Expressie Pilocie’’ — 90 zł, a w „Supermarkecie’’ — 90 zł.

„DD’’ należy do koncernu Bonnier Business, wydawcy „Pulsu Biznesu’’, ,,Pulsu Medycyny’’ i udziałowca „Super Expressu’’. MB

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Birnbaum

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Dzień Dobry liczy wkrótce na zyski