Dziesięciolatka „hakuje” wirtualną farmę

TR, BBC
09-08-2011, 12:40

Dziesięciolatka internauta ukrywająca się pod pseudonimem CyFi włamała się do systemu gry polegającej na prowadzeniu wirtualnej farmy. 

Używająca pseudonimu CyFi, dziesięcioletnia dziewczynka prezentowała swoje odkrycia na konferencji hakerów w Las Vegas w USA.

Dziesięciolatka odkryła, że przyśpieszając zegar w telefonach, bądź tabletach umożliwi stworzenie luki w systemie, którą można w różnoraki sposób wykorzystać.

Problem z oprogramowaniem został odkryty, po tym jak CyFi, będąc znudzona tempem gry na wirtualnej farmie starała się przyśpieszyć wykonywane w grze operacje. 

Gra w wirtualna farmę charakteryzuje się mozolnym tempem wykonywanych czynności. Sadzenie zbóż, następnie zbieranie plonów w celu otrzymania wirtualnych nasion ciągnie się niemiłosiernie długo i jest powodem nudy wśród grających cyber-farmerów.

Podczas gdy większość gier ma zablokowaną opcję przesunięcia zegara, dziesięciolatka znalazła sposób na obejście niektórych z zabezpieczeń. Odłączając telefonu od sygnału WiFi, następnie przesuwając zegar o kilka minut w przyszłość, CyFy otworzyła lukę w systemie, która nie była uprzednio testowana przez  programistów.

Informacje o tym, do czego sekretne wejście do systemu może posłużyć nie zostały ujawnione.

Usterka w programie została znaleziona w nowych wersjach gry na gadżetach Apple i Android. Szczegółowe informacje, które gry są podatne na oszustwo nie zostało ujawnione, by dać ich twórcom czas na rozwiązanie problemu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: TR, BBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Dziesięciolatka „hakuje” wirtualną farmę