Dzisiejsze procedury to bajka

PARP
opublikowano: 05-12-2006, 00:00

Uzyskiwanie wsparcia powoli staje się coraz łatwiejsze. Wie o tym dobrze firma Guss-Ex i potrafi to wykorzystać.

Mimo że wdrażanie Sektorowego Programu Operacyjnego „Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw” (SPO WKP) rozpoczęło się stosunkowo niedawno — niespełna trzy lata temu — to na polskim rynku są już firmy, które w dziedzinie uzyskiwania wsparcia z programu stały się prawdziwymi specjalistami. Jednym z takich przedsiębiorstw jest Guss-Ex z Warszawy, dostawca komponentów produkcyjnych i podzespołów dla firm z branży samochodowej i maszynowej UE oraz systemów magazynowych i rozwiązań transportu międzyoperacyjnego.

Dwanaście sukcesów

Od początku funkcjonowania SPO WKP firma Guss-Ex ubiegała się o dofinansowanie swoich projektów inwestycyjnych aż czterokrotnie.

— To był nasz wielki sukces — Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) zakwalifikowała wszystkie nasze wnioski z działania 2.3 SPO WKP — mówi Wiesław Jagaciak, zastępca dyrektora i członek zarządu firmy Guss-Ex.

Realizacja przedsięwzięć dobiegła już końca. Przedsiębiorstwo może poszczycić się więc dużym doświadczeniem zarówno w ubieganiu się o wsparcie, jak i końcowym rozliczaniu przeprowadzonych projektów.

Wątpliwości rozwiane

— Podstawą przy sprawnym rozliczaniu projektu jest szczegółowe wypełnianie zobowiązań wynikających z umowy o dofinansowanie podczas całej realizacji przedsięwzięcia. Jeżeli wszystko wykonuje się zgodnie z początkowymi ustaleniami i harmonogramem, nie powinno być żadnych problemów — przekonuje Wiesław Jagaciak.

Jednak nawet wtedy, gdy każdy szczegół realizacji projektu zgadza się z zapisami umowy, zawsze nadchodzi moment, kiedy przedsiębiorca musi zmierzyć się z formalnościami. Firma ma obowiązek przygotowania i złożenia w terminie wielu dokumentów, m.in. zabezpieczenia umowy, kopii umowy o świadczenie usług wraz z protokołem z wyboru wykonawcy oraz złożenia kompletnej dokumentacji rozliczeniowej. Chociaż z początku zadanie to wydaje się niezwykle trudne i pracochłonne, Wiesław Jagaciak uważa, że nie taki diabeł straszny, jak go malują.

— Zebranie dokumentacji pochłania sporo czasu, ale nie przysporzyło nam to większych problemów. Wszystkie wytyczne potrzebne do rozliczenia projektu znajdują się na stronie internetowej PARP. W przypadku wątpliwości przedsiębiorca może także liczyć na pomoc Punktów Konsultacyjnych działających przy Regionalnych Instytucjach Finansujących — zapewnia Wiesław Jagaciak.

Ponadto, jak mówi, obecne procedury są znacznie bardziej elastyczne i przychylne firmom, niż miało to miejsce jeszcze rok temu. Jego zdaniem, w ciągu tego czasu instytucjom wdrażającym udało się znacznie uprościć system uzyskiwania dotacji.

— Dzisiejsze zasady to bajka, jeśli porównać je z początkami programu — podsumowuje Wiesław Jagaciak.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PARP

Polecane