E-commerce – kliknąć, zamówić i szybko otrzymać

aktualizacja: 21-04-2017, 17:06

Konsumenci, którzy zamiast wizyty w tradycyjnym sklepie stacjonarnym wybierają kliknięcie w link adresu sklepu internetowego, stawiają przede wszystkim na krótki czas całego procesu zakupowego.

Oznacza to, że szybko chcą kupić, ale równie szybko otrzymać wybrany produkt. Potwierdzają to tegoroczne wyniki raportu Gemiusa dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Aż 49 proc. Polaków wskazało, że do robienia zakupów w internecie motywuje ich właśnie oszczędność czasu, jaki musieliby spędzić na zakupach. Stąd m.in. zwrot w kierunku online’u, gdzie zakupy są znacznie szybsze niż w sklepach tradycyjnych.

Ponieważ oczekiwania klientów względem czasu trwania zakupów są coraz większe, tym większe wyzwania stają przed firmami z branży e-commerce. Jednak kierunki rozwoju e-handlu wskazują na to, że z wykorzystaniem odpowiednich rozwiązań osiągnięcie optymalnego poziomu satysfakcji klienta jest na wyciągnięcie ręki. I o ile jeszcze dziś bardziej w kategorii „fiction” niż „science” należy traktować perspektywę dostarczenia na masową skalę zleceń dronem czy pojazdami autonomicznymi (z funkcją automatycznej jazdy), o tyle coraz powszechniejsze stają się zamówienia na żądanie czy system click and collect, czyli „zamów online — odbierz w sklepie”. To rozwiązanie zdobywające sobie coraz więcej fanów w Europie. Umożliwia klientom odbiór towarów zakupionych przez internet w dogodnym miejscu: w wydzielonej przestrzeni sklepu, centrum handlowym, na stacji kolejowej czy w najbliższej poczcie.

Szybkość to również możliwość dokonania płatności za usługę w dowolnym miejscu i czasie. Stąd też Polacy są coraz bardziej zainteresowani płatnościami mobilnymi. Niezależnie od tego, z jakiego urządzenia skorzysta kupujący, ma to być dla niego łatwe i wygodne. Według raportu Gemiusa, 41 proc. Polaków kupiło w sieci coś za pomocą smartfona, a co czwarty użył w tym celu swojego tabletu. Realizacja opisanej wizji, w której czas od momentu kliknięcia „zapłać” do chwili odpakowywania przez klienta zakupionego towaru w swoim domu, może okazać się dużym wyzwaniem dla małych firm. Dlatego bardziej niż pewny wydaje się fakt, że e-sklepy będą szukać zaufanych partnerów IT i partnerów logistycznych. W Grupie Poczty Polskiej mamy to na uwadze, przykładając dużą wagę do rozwoju dedykowanych produktów dla branży e-commerce, będąc wsparciem dla przedsiębiorców z tego sektora oraz ich klientów.

W Banku Pocztowym intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami bankowości cyfrowej, które m.in. ułatwią klientom opłacanie faktur w wygodny, uproszczony sposób. Myślę, że klienci korzystający na co dzień z elektronicznych kanałów dostępu do bankowości docenią wygodę i szybkość naszego rozwiązania po jego wdrożeniu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / / E-commerce – kliknąć, zamówić i szybko otrzymać