E-commerce promuje się w social mediach

Aleksandra Łukaszewicz
  • Aleksandra Łukaszewicz
opublikowano: 28-01-2021, 15:08
aktualizacja: 28-01-2021, 15:27

Wzrost liczby sklepów internetowych skłania producentów do online’owej promocji.

W związku z pandemią wielu producentów zmuszonych było przenieść sprzedaż do sieci. We wrześniu przybyło o 37 proc. więcej sklepów internetowych niż w tym samym okresie rok wcześniej. Zwiększył się ruch, liczba transakcji oraz przychody w e-commerce — wynika z raportu platformy Shoper.

Sklepy internetowe najczęściej komunikują i promują swoje oferty za pomocą social mediów — z wykorzystaniem własnych profili (76 proc.) lub płatnych kampanii (48 proc.). Ponad połowa ankietowanych sklepów internetowych korzysta także z komunikacji przy użyciu mejla. Najmniej popularną metodą, stosowaną przez zaledwie 3 proc., są prasa, radio i telewizja. Dla porównania: klienci najczęściej odbierają oferty sklepów internetowych za pośrednictwem skrzynki mejlowej (84 proc.), SMS-ów (47 proc.) i wyszukiwarki Google (45 proc.).

Decydując się na zakupy w danym sklepie internetowym, klienci zwykle kierują się atrakcyjną ceną, darmową dostawą oraz wygodnymi metodami płatności, dostawy i przyjaznymi zasadami zwrotów. Jednocześnie ponad 37 proc. badanych wskazuje, że ważnym etapem wpływającym na decyzję o zakupie jest zapoznanie się z recenzją produktu.

60 proc.

Taki odsetek klientów chce otrzymywać informacje o bieżących promocjach mejlem...

12 proc.

...a taki poprzez powiadomienia w aplikacji mobilnej.

42 proc.

Taki odsetek sklepów nie informuje klientów o nowościach w ofercie za pomocą jakiegokolwiek kanału komunikacji...

4 proc.

...a taki odsetek klientów deklaruje brak chęci otrzymywania takich wiadomości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane