Czytasz dzięki

E-commerce rośnie na pandemii

opublikowano: 09-06-2020, 22:00

Zadowoleni z obsługi klienci będą kupować online także po zakończeniu obecnych ograniczeń.

Lockdown zmienił zwyczaje zakupowe Polaków. Wiele osób z uwagi na swoje bezpieczeństwo przeniosło zakupy do sieci. W rezultacie sprzedaż detaliczna przez internet zanotowała olbrzymi wzrost. W pierwszych czterech miesiącach tego roku udział e-commerce w handlu wzrósł prawie dwukrotnie w stosunku do 2019 r. — wynika z danych GUS.

— W okresie izolacji wielu Kowalskich po raz pierwszy zrobiło zakupy online. Wcześniej nie interesowali się tym kanałem, nie wiedzieli, jak z niego korzystać i nie mieli zaufania do wirtualnych transakcji. Z powodu ograniczeń obowiązujących stacjonarny handel musieli pokonać swoje mentalne blokady. Jeśli e-sklepy zapewniły im dobrą obsługę, będą się w nich zaopatrywać nawet po ustaniu pandemii — twierdzi Dariusz Zaremba, prezes Sales Intelligence.

Nowa sytuacja jest jego zdaniem wielką szansą dla firm świadczących usługi na rzecz sektora e-commerce. Spodziewa się zwiększenia popularności handlu w sieci. Wzrost ten nie będzie krótkoterminowy.

— Biznesy przechodzą cyfrową transformację i szukają rozwiązań wspierających sprzedaż, by znacząco złagodzić spadek obrotów. Sprzedawcy uważają, że drugi etap epidemii nastąpi jesienią. Przygotowują się na ten scenariusz, digitalizując swoje procesy — wskazuje Dariusz Zaremba.

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane