Czytasz dzięki

E-commerce w postpandemicznych czasach

  • Materiał partnera
opublikowano: 21-07-2020, 17:06

Covid-19 znacząco wpłynął na zmianę zachowań konsumentów, powodując zwrot w stronę e-commerce i płatności bezgotówkowych. Takie rozwiązania zakupowe są nie tylko wygodniejsze, ale przede wszystkim bezpieczniejsze. Mimo zniesienia obostrzeń, prawie 80 proc. zapytanych przez Mastercard Polaków, którzy w pandemii zaczęli kupować online, planuje nadal to robić po jej wygaśnięciu.

Według najnowszego badania Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej, 73 proc. polskich internautów deklaruje, że chociaż raz dokonało zakupów online. Przeprowadzone przez Mastercard badania sugerują, że ten trend się utrzyma. 38 proc. konsumentów zapytanych o ich nawyki zakupowe w czasie pandemii przyznało, że teraz robi częściej zakupy online. Ponadto, 79 proc. ankietowanych, którzy zrobili zakupy online w pierwszym miesiącu izolacji uznało, że będzie je robić w tym kanale sprzedaży częściej także po zakończeniu pandemii. Ten trudny dla handlu czas stał się więc ogromną szansą dla sprzedających w internecie. Szukający bezpiecznych sposobów zaspokajania potrzeb zakupowych czy rozrywki konsumenci więcej czasu spędzają w sieci, co najbardziej dynamiczne firmy szybko uznały za szansę na dotarcie do nowych klientów.

Zobacz więcej

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny Mastercard Europe na Polskę, Czechy i Słowację [FOT. ARC]

Czego najczęściej szukają w sieci Polacy? Wyniki ze szczytu pandemii w marcu wskazują, że hitami sprzedaży w e-commerce są odzież, akcesoria i dodatki, obuwie czy kosmetyki i perfumy. Jak wynika z realizowanego już w czasach pandemii badania Mastercard, Polacy kupują obecnie w internecie nie tylko więcej produktów, ale także cyfrowych usług, takich jak zajęcia fitness czy streaming wideo. Dostępność przez całą dobę, brak konieczności dojazdu czy nieograniczony czas wyboru jeszcze w marcu były najistotniejszymi czynnikami zwrotu w stronę zakupów online. W czasie pandemii doszła dodatkowa, kluczowa motywacja — bezpieczeństwo. Zakupy sprzed ekranu komputera lub telefonu eliminują konieczność wychodzenia z domu i spotkania ze sprzedawcami czy innymi konsumentami. Dodatkowym atutem jest bezpieczeństwo płatności.

Pandemia zmieniła także nawyki płatnicze konsumentów robiących zakupy online. Dotyczy to niemal co czwartego ankietowanego w badaniu Mastercard (23 proc.), a w większości przypadków (79 proc.) zmiana polegała na rezygnacji z płatności gotówką za pobraniem, bowiem 90 proc. konsumentów uznaje płatności bezgotówkowe za bardziej higieniczne. Dodatkowo dzięki korzystaniu z wirtualnych portfeli, takich jak Masterpass, jest to bezpieczna i znacznie szybsza metoda płatności.

Ostatnie trendy i badania jednoznacznie potwierdzają, że e-commerce stał się istotnym segmentem handlu. Przedsiębiorcy, którzy swój biznes oparli na rozwiązaniach e-commerce, już zwiększyli szansę na zdobycie klienta. Pozostałych przekonujemy, że nie było lepszego momentu niż ten, w którym właśnie jesteśmy. Spodziewam się, że wraz z rozwojem e-commerce, wzrośnie konkurencja nie tylko na rynku, ale też w rankingach takich jak „e-Gazele Biznesu”, który wspieramy kolejny rok z rzędu. Wierzę, że w nadchodzącym czasie będziemy świadkami coraz ciekawszych i śmiałych pomysłów na biznes w e-commerce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane