e-Gazele po raz trzeci

Wydawałoby się, że tak niedawno w redakcji „Pulsu Biznesu” zastanawialiśmy się nad najlepszą metodą sporządzenia rankingu firm działających w branży e-commerce, a już publikujemy jego trzecią edycję. Listę „e-Gazele Biznesu” tworzymy w najprostszy, a jednocześnie bardzo pracochłonny sposób. Najpierw zapraszamy do zgłaszania się zainteresowane udziałem w zestawieniu firmy, a następnie weryfikujemy nadesłane wyniki finansowe. Oczywiście nie robią tego dziennikarze „Pulsu Biznesu”. To zadanie wzięli na swoje barki eksperci z wyspecjalizowanej w gromadzeniu i przetwarzaniu danych o przedsiębiorstwach firmy ARC Rynek i Opinia. O zajmowanym przez firmę miejscu na liście nie decyduje żadna komisja ani jury, lecz wyrażony w procentach przyrost obrotów osiągnięty w 2015 r. w stosunku do roku poprzedniego. Naszym celem jest bowiem promowanie nie tyle firm największych w swojej branży, ile najbardziej dynamicznych i najszybciej mknących do przodu, na co wskazuje nawiązanie do gazel w tytule naszego zestawienia. Udział w rankingu i wszystkich towarzyszących mu wydarzeniach jest dla firm całkowicie bezpłatny, co dodatkowo podnosi jego wiarygodność. Czemu służy to zestawienie? Podobnie jak publikowany od 16 lat ranking „Gazele Biznesu”, który gromadzi wyniki małych i średnich, dynamicznie rozwijających się firm działających w „tradycyjnej” gospodarce, „e-Gazele Biznesu” mają przede wszystkim obrazować tendencje. Oczywiście trzy edycje to zbyt mało, aby wyciągać daleko idące wnioski, jednak co nieco można z nich już wyczytać. Przede wszystkim widać, że e-handel i e-usługi to jedna z najszybciej, jeśli nie najszybciej rozwijająca się dziedzina gospodarki. Trzy lata to także dość, aby się przekonać, że nie ma takiej branży, której nie imałoby się to internetowe „e-”.

Wśród tegorocznych e-Gazel Biznesu, podobnie jak w dwóch poprzednich edycjach listy, są przedstawiciele praktycznie wszystkich dziedzin biznesu. Lista ma jeszcze jedną ważną funkcję, jaką jest promowanie małych i średnich firm ,z branży e-commerce, które ze względu na swoje rozmiary i zwykle wysoką specjalizację nie miałyby raczej szansy zaistnienia w żadnym innym zestawieniu. Celem projektu „e-Gazele Biznesu”, na który oprócz listy rankingowej składa się cykl pięciu organizowanych w „realu” spotkań, połączonych z wręczaniem laureatom pamiątkowych statuetek i dyplomów, jest także stworzenie szansy nawiązania osobistych znajomości i kontaktów, których nie jest w stanie zastąpić żadne informatyczne narzędzie.

Jak powstawał ranking

— e-Gazelą Biznesu mogła zostać każda firma zajmująca się handlem w internecie, która w latach 2014-15 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w 2015 r.

— Sporządzając ranking, firma ARC zapraszała telefonicznie oraz online przedsiębiorstwa trudniące się e-handlem do udziału w zestawieniu, a następnie weryfikowała wyniki tych firm, które skorzystały z zaproszenia lub zgłosiły się same, korzystając z formularza zamieszczonego na stronie internetowej http://egazele.pb.pl/.— Dane finansowe, o których podanie prosili ankieterzy ARC, to przychody i zysk firm z lat 2014 i 2015.

— Na liście rankingowej publikujemy tylko wyrażony w procentach przyrost obrotów w branych przez nas pod uwagę latach i to on decyduje o zajmowanym przez firmę miejscu.

 

Kliknij w okładkę i ściągnij ranking:

 

 

 

 

Tu się spotkają e-Gazele

25 października 2016, Katowice, Hotel Monopol
laureaci z województw: śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego

27 października 2016, Kraków, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
laureaci z województw: małopolskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego

8 listopada 2016, Sopot, Sheraton Hotel
laureaci z województw: pomorskiego, kujawsko- -pomorskiego, warmińsko-mazurskiego

16 listopada 2016, Poznań, IBB Andersia Hotel
laureaci z województw: wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, lubuskiego i łódzkiego

30 listopada 2016, Warszawa, Endorfina Foksal
laureaci z województw: mazowieckiego, lubelskiego i podlaskiego

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WOJCIECH KOWALCZUK

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / e-Gazele po raz trzeci