e-Gazele świętują biznesowy sukces

Marcin Dobrowolski
opublikowano: 17-10-2014, 00:00

Najdynamiczniejsze firmy e-commerce nie boją się upubliczniać wyników

Duży wybór produktów, niezwykle dynamiczny rozwój i młody wiek właścicieli — to cechy charakteryzujące e-Gazele Biznesu, firmy nagrodzone w pierwszym kompleksowym rankingu polskiego rynku e-commerce.

Laureatów wybrano spośród tysięcy ankietowanych na podstawie wyników finansowych udostępnionych firmie ARC Rynek i Opinia. Miejsce na liście uzależnione było od wysokości przychodów w 2013 r. w stosunku do roku poprzedniego, a także od zyskowności. Nagrodzone firmy wyróżnia ją więc nie tylko sukces biznesowy, ale również transparentność i odwaga dzielenia się swoimi wynikami.

Sekrety liderów

Sopocka gala była drugim z serii pięciu spotkań, podczas których przedsiębiorcy z poszczególnych województw odbierali zdobyte tytuły. „Puls Biznesu” nagrodził e-Gazele z trzech województw Polski północnej i północno-wschodniej. Pierwsze miejsce w woj. kujawsko-pomorskim zdobyło Centrum Gier Pegaz, które może być wzorem sukcesu biznesowego wyrosłego z pasji.

W tym przypadku — do gier planszowych. Jak wspomina właściciel sklepu Bartosz Chrobak, wejście w rynek internetowy miało być dodatkiem do tradycyjnej działalności, teraz jednak staje się na tyle mocną nogą biznesu, że wysiłki rozwojowe zostaną na niej skoncentrowane. Dla pomorskiego lidera — sieci aptek Gemini Hutter — sklep internetowy również stał się uzupełnieniem tradycyjnego biznesu.

Wraz z rozwojem rynku suplementów diety umożliwił w ten sposób szybkie zakupy odbiorcom zainteresowanym kupnem leków bez recepty.Obecnie sieć aptek i sklep internetowy obsługują miesięcznie ponad 250 tys. klientów.

Dotarcie do dużej grupy potencjalnych nabywców charakteryzujące dystrybucję internetową chwali również lider rankingu warmińsko-mazurskiego firma Corium. Sprzedawane przez nich wyroby ze skóry produkowane są przez polskich rzemieślników, a właściciele podkreślają, że receptą na sukces jest wysokiej jakości obsługa klienta — w tym szybka realizacja zamówienia, od 24 do 48 godzin od jego złożenia.

Klient ma wymagania

Zwiększające się oczekiwania klienta wobec sklepów internetowych były jednym z tematów panelu dyskusyjnego, który zaangażował ekspertów branży i zgromadzonych laureatów. Łukasz Kuśmierczyk z firmy Selmax chwalił usługę e-zwrotów wprowadzoną do oferty Poczty Polskiej.

— Nasz pakiet usług dla przedsiębiorców z tego rynku jest dopiero początkiem szerokiejoferty. Biznes oczekuje kompleksowej oferty zawierającej oprócz dostarczenia przesyłki także usługi finansowe i ubezpieczenia towaru — mówi Grzegorz Kurdziel, dyrektor biura klienta biznesowego i instytucjonalnego Poczty Polskiej. W rozwój usług dla branży e-commerce wierzy również Szymon Midera, wiceprezes Banku Pocztowego.

— Według przewidywań ostatni list zostanie wysłany w 2025 r., ale handel, zwłaszcza w sieci, będzie się wciąż rozwijał. W przyszłym roku wartość gospodarki internetowej będzie wyższa od wartości rynku usług finansowych. Dynamika zmian w grupie Poczty Polskiej również jest bardzo wysoka, ale wspólnymi siłami jesteśmy w stanie świadczyć wysokiej jakości usługi zarówno finansowe, jak i logistyczne — przekonuje Szymon Midera. Choć liczba 30 mld zł, na jaką szacowany jest polski e-commerce, może robić wrażenie, to branża ma wiele do zrobienia. Tak uważa Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w polskim oddziale MasterCard.

Dodaje, że ma na myśli przede wszystkim otwartość na nowe rozwiązania technologiczne związane z płatnościami. Klienci chcą szybko odebrać przesyłkę, ale również szybko zapłacić.

— Takie rozwiązania istnieją i tak jak staliśmy się europejskim liderem w korzystaniu z kart zbliżeniowych, tak też możemy gonić najlepszych w prostych płatnościach internetowych — mówi Aleksander Naganowski.

Ranking e-Gazel Biznesu już na etapie ankietowania wywołał dyskusje w środowisku e-sklepów. Toczyły się na forach internetowych oraz między przedsiębiorcami, którzy nieufnie podchodzili do pierwszej edycji naszego przedsięwzięcia. Jednak ci, którzy zdecydowali się wziąć w nim udział, cieszą się ze swojej odwagi, dodając, że w najbliższym roku e-Gazele Biznesu będą tematem numer jeden. Przynajmniej do kolejnego rankingu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane