E-turystyka rośnie w siłę

06-09-2017, 22:00

Polacy do planowania urlopu wykorzystują głównie internet. To szansa dla firm turystycznych, które coraz częściej promują usługi tą drogą.

Sektor podróżniczy coraz wyraźniej zaznacza obecność w sieci, a o jego wielkości świadczą same wydatki na reklamę. Już w I kw. 2017 r. firmy z tej branży zainwestowały w promocję ponad 40 mln zł — najwięcej transport, czyli linie lotnicze (44 proc. wszystkich wydatków na reklamę) oraz przewozy kolejowe (25 proc.) — wynika z badania Codemedia „Sektor turystyczny tnie wydatki”.

— Ważnym trendem dla właścicieli przedsiębiorstw działających w sektorze turystycznym jest rosnące znaczenie kanału mobile. Jak wynika z danych Google, w Polsce 22 proc. wyszukiwań na temat podróży pochodziło ze smartfonów. W Europie ten odsetek jest nawet dwa razy większy, więc możemy się spodziewać, że i u nas m-turystyka będzie coraz popularniejsza — komentuje Michał Sołtys, dyrektor regionalny na Europę Środkowo- -Wschodnią w Grupie Kwanko. Warto dodać, że średnia ścieżka zakupowa turysty, czyli okres między pierwszym wyszukaniem a dokonaniem zakupu, trwa średnio blisko dwa miesiące.

— Według raportu „Traveler’s Road to Decision”, nasz turysta przez 55 dni decyduje się nie tylko na cel podróży, ale dokonuje wyboru środka transportu czy miejsca noclegu. To bardzo długi okres, który właściciele hoteli, biur podróży czy linii lotniczych mogą stymulować odpowiednim przekazem reklamowym — zauważa Michał Sołtys.

Aby wykorzystać reklamę online we wsparciu oferty istotne jest, aby rozpoznać, na jakim etapie zakupu jest użytkownik. Spersonalizowana oferta promocyjna nie tylko zwiększa szansę na konwersję, ale również pozwala zwiększyć satysfakcję klienta, który dostaje informację, której poszukuje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / E-turystyka rośnie w siłę