E-turystyka rośnie w siłę

opublikowano: 06-09-2017, 22:00

Polacy do planowania urlopu wykorzystują głównie internet. To szansa dla firm turystycznych, które coraz częściej promują usługi tą drogą.

Sektor podróżniczy coraz wyraźniej zaznacza obecność w sieci, a o jego wielkości świadczą same wydatki na reklamę. Już w I kw. 2017 r. firmy z tej branży zainwestowały w promocję ponad 40 mln zł — najwięcej transport, czyli linie lotnicze (44 proc. wszystkich wydatków na reklamę) oraz przewozy kolejowe (25 proc.) — wynika z badania Codemedia „Sektor turystyczny tnie wydatki”.

— Ważnym trendem dla właścicieli przedsiębiorstw działających w sektorze turystycznym jest rosnące znaczenie kanału mobile. Jak wynika z danych Google, w Polsce 22 proc. wyszukiwań na temat podróży pochodziło ze smartfonów. W Europie ten odsetek jest nawet dwa razy większy, więc możemy się spodziewać, że i u nas m-turystyka będzie coraz popularniejsza — komentuje Michał Sołtys, dyrektor regionalny na Europę Środkowo- -Wschodnią w Grupie Kwanko. Warto dodać, że średnia ścieżka zakupowa turysty, czyli okres między pierwszym wyszukaniem a dokonaniem zakupu, trwa średnio blisko dwa miesiące.

— Według raportu „Traveler’s Road to Decision”, nasz turysta przez 55 dni decyduje się nie tylko na cel podróży, ale dokonuje wyboru środka transportu czy miejsca noclegu. To bardzo długi okres, który właściciele hoteli, biur podróży czy linii lotniczych mogą stymulować odpowiednim przekazem reklamowym — zauważa Michał Sołtys.

Aby wykorzystać reklamę online we wsparciu oferty istotne jest, aby rozpoznać, na jakim etapie zakupu jest użytkownik. Spersonalizowana oferta promocyjna nie tylko zwiększa szansę na konwersję, ale również pozwala zwiększyć satysfakcję klienta, który dostaje informację, której poszukuje.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane