4,6 mln EUR kosztowała budowa portu morskiego i basenu jachtowego w Elblągu. Inwestycję w 80 proc. sfinansowała UE, 20 proc. pochodzi z budżetu państwa. Port rocznie przyjmie do 600 tys. ton towarów masowych (węgiel, żwir, piasek) oraz do 150 tys. ton drobnicy, a także do 100 kontenerów. W porcie możliwa jest też odprawa pasażerów. Jednorazowo odprawionych może być 300 osób schodzących z promu i 25 aut osobowych. W zmodernizowanym basenie jachtowym Bryza znajdzie miejsce 80 łódek.
Na Zalew Wiślany jednostki wypływają z portu po pokonaniu 6-kilometrowego odcinka rzeki Elbląg. Na Zatokę Gdańską mogą przeprawiać się przez Cieśninę Pilawską w Mierzei Wiślanej albo przez rzeki Szkarpawę i Wisłę. Ładunki z portu w głąb lądu wywożone będą drogą nr 1 łączącą Gdańsk z południem kraju albo nr 7 Gdańsk — Warszawa.