Grupa Eldorado, lubelska firma zajmująca się prowadzeniem sklepów detalicznych i dystrybucją, rozważa przeprowadzenie emisji obligacji. Środki pozyskane w ten sposób mogłaby wykorzystać na przejęcia spółek z branży.
Eldorado zakłada w tym roku dalszy rozwój terytorialny sprzedaży hurtowej i detalicznej. Zamierza w tym roku otworzyć kolejne 8-10 supermarketów Stokrotka i wydać na inwestycje 30 mln zł.
— 30 mln zł pochodzić będzie z kredytów, ale niewykluczona jest emisja obligacji — mówi Artur Kawa, prezes Eldorado.
Grupa rozważa przejęcia sieci spółek zajmującej się handlem detalicznym oraz dystrybutorów, ale nie podała szczegółów dotyczących emisji.
Grupa Eldorado prognozuje, że w tym roku jej zysk netto wyniesie 13 mln zł, a przychody ze sprzedaży 893 mln zł. Po czterech kwartałach 2002 r. sprzedaż grupy wyniosła prawie 667 mln zł, a zysk netto 10,1 mln zł.