Analiza Gemiusa wskazuje na znaczny wzrost zainteresowania e-zakupami w ostatnich latach. W grudniu 2015 r. strony krajowych e-sklepów odwiedziło 71 proc. internautów. Natomiast pięć lat temu internetowi sprzedawcy zostali odwiedzeni przez 63 proc. użytkowników sieci.



- Rosnąca popularność sklepów internetowych to trend, który będzie się nasilał. Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy zakupów. Wzrasta zaufanie do form płatności, a samo kupowanie online stało się już czymś zupełnie naturalnym ─ twierdzi Marek Molicki, menedżer regionalny w Gemiusie.
Jak dodaje, obecnie na popularności zyskują m-commerce oraz multichanneling (klienci rozpoczynają zakupy na jednym urządzeniu, a finalizują je na innym).
Prezentowana analiza odnosi się do okresu 2011-15. W grudniu w tych latach klienci najchętniej zaglądali do e-sklepów oferujących sprzęt AGD i RTV, elektronikę, fotografię i komputery. Popularne były strony z odzieżą, ale również sklepy wielobranżowe. Na końcu listy znaleźli się natomiast sprzedawcy erotyki i kwiatów.