Emalia Olkusz odkłada plany debiutu na giełdzie

PAP
25-04-2008, 14:19

Produkująca naczynia kuchenne spółka Emalia Olkusz SA z Olkusza odłożyła tegoroczne plany debiutu na warszawskiej giełdzie z powodu niepewnej sytuacji rynkowej. Jeśli koniunktura będzie sprzyjająca, firma przeprowadzi publiczną emisję w przyszłym roku.

"Założona strategia na najbliższe lata uległa korekcie w zakresie upublicznienia spółki na warszawskiej giełdzie. Wykluczamy, aby to nastąpiło w tym roku, a powodem jest niepewna i nerwowa sytuacja na parkiecie, niesprzyjająca debiutom" - powiedział PAP w piątek prezes Emalii Olkusz Dominik Kopera.

Podkreślił, że docelowo spółka będzie notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie. Najbliższy możliwy termin jej upublicznienia to 2009 rok. Emalia Olkusz SA zamierza przeprowadzić nową emisję akcji, ale - zdaniem prezesa - za wcześnie jeszcze mówić o szczegółach. Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na inwestycje.

Jak zapowiedział Kopera, w tym roku spółka zamierza dokonać 2-3 akwizycji krajowych i zagranicznych firm z branży. Rozmowy są prowadzone z podmiotami z kilku krajów, m.in. z Bałkanów, Ukrainy i Rumunii. Olkuskiemu producentowi naczyń zależy na pozyskaniu nowych rynków zbytu oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Pierwszych decyzji w sprawie przejęć można się spodziewać w lecie.

Szef Emalii wyjaśnił, że w związku z zawieszeniem planów giełdowych, pieniądze na zaplanowane akwizycje będą pochodzić głównie od właściciela firmy, czyli NFI Progress. W październiku zeszłego roku fundusz objął do 35 proc. udziałów w spółce i zainwestował w nią 21,5 mln zł. Zapowiedział też możliwość dofinansowania kolejną kwotą, ok. 20 mln zł, o ile będzie ona potrzebowała pieniędzy.

Drugim akcjonariuszem w spółce jest holenderska firma Ilcus Polish Investments BV.

Szczycąca się ponad 100-letnią tradycją Emalia Olkusz sprzedaje swoje produkty zarówno w Polsce, jak i za granicą. Eksport stanowi 20-25 proc. przychodów firmy. Spółka jest obecna na rynkach Europy Środkowej, Zachodniej, a także w USA, Japonii, Korei Południowej czy w Afryce Północnej. Firma zatrudnia ponad 900 osób.

Spółka ma w swojej ofercie naczynia emaliowane, ale też komplety naczyń ze stali nierdzewnej, naczynia energooszczędne i patelnie teflonowe. Oprócz produkcji garnków firma świadczy też usługi emaliowania dla producentów AGD. Spółka zamierza rozwijać ofertę tego typu usług.

Według zeszłorocznej prognozy przychody spółki miały wynieść ponad 60 mln zł, w 2008 r. 100 mln zł, a w 2009 roku 130 mln zł. Zysk netto w zeszłym roku powinien wynieść ok. 2 mln zł, w 2008 roku 6 mln zł, a w 2009 r. 8-9 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Emalia Olkusz odkłada plany debiutu na giełdzie