Jak podano w informacji, przychody Enter Air w ubr. wyniosły 2 926,3 mln zł, co oznacza ponad 11 proc. wzrost w porównaniu do 2023 r. Firma zaznaczyła, że wzrost ten związany był przede wszystkim z rozszerzaniem działalności grupy. "Liczba wykonanych operacji lotniczych w minionym roku zwiększyła się r/r o około 10 proc." - poinformowała.
Jak powiedział cytowany w komunikacie przedstawiciel zarządu linii Grzegorz Polaniecki, dobre wyniki finansowe umożliwiły firmie zwiększenie floty własnej aż o pięć samolotów. Dodał, że dobrze radzi sobie również szwajcarska spółka Chair Airlines, która znalazła niszę w segmencie podróży turystycznych i obsługuje najpopularniejsze trasy na szwajcarskim rynku. "Początek obecnego roku również pozostawał pod wpływem silnego popytu na przeloty urlopowe i jeśli sytuacja na świecie nie zaskoczy negatywnie, spodziewamy się kolejnego dobrego roku" - powiedział.
Z przedstawionych danych wynika, że w 2024 roku Enter Air miał 260,7 mln zł zysku operacyjnego co oznacza wzrost o 57 proc., a EBITDA Grupy była niższa 10 proc. i wyniosła 491,1 mln zł. Jeżeli chodzi o zysk netto to wyniósł on 65,6 mln zł i był niższy o 66,6 proc. wobec 196,4 mln zł w 2023 r. "Na prezentowane wyniki wpływ miały ujemne różnice kursowe wynikające jedynie z przeliczeń do celów raportowania i nie mające wpływu na realny wynik.(...) Bez uwzględniania różnic kursowych, Enter Air miał 554,7 mln zł EBITDA (+32,1 proc. r/r) oraz 129,3 mln zł zysku netto (+82,4 proc. r/r)" - wyjaśniła spółka.
Ponadto Enter Air podpisał już wszystkie kluczowe umowy na sezon Lato 2025 i Zima 2025/2026 z partnerami na polskim rynku turystycznym: z TUI Poland - 230 mln dol. (ok. 932,9 mln zł), Coral Travel Poland - 137 mln dol. (ok. 564,6 mln zł), z Rainbow Tours - 93,2 mln dol. (366,3 mln zł) oraz z ITAKA FLY o szacunkowej wartości 75,9 mln dol. (ok. 292,5 mln zł). Łączna wartość podpisanych umów to ok. 2,2 mld zł.
W 2024 r. Enter Air wypłacił 77,2 mln zł dywidendy, czyli 4,40 zł na jedną akcję. Wcześniej spełnił warunek umożliwiający jej wypłatę, całkowicie spłacając pożyczkę otrzymaną w ramach programu rządowego „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm”. Intencją Zarządu jest zarekomendowanie Walnemu Zgromadzeniu wypłaty dywidendy za 2024 r. obejmującej całość wypracowanego zysku jednostkowego za 2024 r. oraz części kapitału zapasowego tak żeby dywidenda wyniosła ok. 3 zł na jedną akcję.
Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce. Grupa wykonuje połączenia dla polskich i zagranicznych biur podróży latając do ponad 30 krajów. Przewoźnik posiada siedem stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Paryżu i Zurychu oraz kilka baz sezonowych. Flota składa się z 22 samolotów Boeing 737-800 i 9 Boeingów 737 MAX 8. Enter Air jest także współwłaścicielem szwajcarskiej linii Chair Airlines, która posiada flotę czterech samolotów i ma 51 proc. udziałów spółki Fly4 Airlines Green, która świadczy usługi wet-lease.
