Przychody Enter Air wyniosły w 2022 r. 2,25 mld zł, co oznacza wzrost r/r o 101 proc. i wzrost o 40 proc. do 2019 r. Zysk operacyjny sięgnął 225,6 mln zł wobec 14,7 mln zł straty w ubiegłym roku, EBITDA to 343 mln zł, a zysk netto 72,3 mln zł (rok temu 117,1 mln zł straty netto). W przedpandemicznym 2019 r. zysk operacyjny wyniósł 168,5 mln zł, a zysk netto 84,8 mln zł. Na ubiegłoroczne wyniki istotny wpływ miały ujemne różnice kursowe, bez nich spółka podaje, ze miałaby 430,4 mln zł EBITDA oraz 159,7 mln zł zysku netto.
– 2022 r. był dla lotnictwa okresem stopniowego wychodzenia z kryzysu pandemicznego z lat 2020-2021. Wszyscy eksperci twierdzili, że odbudowa potrwa wiele lat. To był dla nas sygnał, że jest szansa na szybszy rozwój i wyprzedzenie konkurencji. W czasie pandemii zamiast ograniczać operacje, oddawać samoloty i zwalniać ludzi, prowadziliśmy nabory i dodawaliśmy samoloty. Dzięki temu od początku 2022 r. byliśmy gotowi do pracy na zwiększonych obrotach – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Dodaje, że linia zrestrukturyzowała też koszty stałe, czego nie zrobiła konkurencja. Wojna w Ukrainie wywołała kryzys energetyczny i spowolnienie gospodarcze.
– Pogorszenie sytuacji gospodarczej sprawia, że część zagranicznych klientów szuka tańszych usług, co może pozwolić nam na szersze wejście na bogate rynki, które do tej pory były dla nas hermetyczne. Już dziś notujemy silny popyt ze strony klientów na nowych rynkach zagranicznych – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
Jeszcze przed sezonem letnim linie ma otrzymać cztery nowe maszyny boeing 737 MAX 8. W wysokim sezonie przewoźnik zamierza korzystać z 32 samolotów wliczając trzy dodatkowe maszyny wynajęte na zasadach wet-lease.
W sezonie Lato 2022 przewoźnik wykonywał operacje na 27 samolotach. Wg danych ULC Enter Air przewiózł w 2022 r. na rynku polskim ponad 2,2 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 485 tys. w porównaniu z 2021 r. Umowy z touroperatorami podpisane przed zeszłorocznym sezonem miały wartość powyżej 1 mld zł. W bieżącym sezonie umowy przekroczyły wartość 1,2 mld zł (rekordowa została zawarta z TUI), a w trakcie końcowych ustaleń są kolejne.
W 2022 r. Grupa podpisała kolejne aneksy zmieniające umowy leasingowe, które dotyczyły przede wszystkim zmian harmonogramów i zasad w sposobie naliczania płatności leasingowych w okresie pandemii Covid-19. Porozumienia mają na celu zmniejszenie obciążeń finansowych w okresie zimowym, gdy wpływy ze sprzedaży są istotnie niższe. Pod koniec sierpnia 2022 r. nastąpiło częściowe umorzenie pożyczek (na łączną kwotę blisko 57 mln zł) otrzymanych przez Enter Air na podstawie zawartych z Polskim Funduszem Rozwoju umów pożyczek preferencyjnych.