Czytasz dzięki

Enter robi biznes z Amerykanami

opublikowano: 15-01-2020, 22:00

Polska linia czarterowa myśli o utworzeniu spółki z Avenger Flight Group, tworzącą centra szkoleniowe pilotów.

Pod koniec ubiegłego roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynął wniosek Enter Air o wydanie zgody na koncentrację. Polska linia czarterowa zamierza stworzyć spółkę z Avenger Flight Group Europe zajmującą się szkoleniami lotniczymi, spółką z siedzibą w Fort Lauderdale na Florydzie. Sprawa szybko została załatwiona.

Kierowany przez Grzegorza Polanieckiego Enter Air, podobnie
jak wiele innych linii lotniczych, musi się zmierzyć z przedłużającymi się
kłopotami z boeingów 737 MAX. Przewoźnik ma uziemione dwie maszyny i czeka na
dostawę czterech, z których pierwsze mają się pojawić na przełomie lat 2020/21
Zobacz więcej

Czekanie na…:

Kierowany przez Grzegorza Polanieckiego Enter Air, podobnie jak wiele innych linii lotniczych, musi się zmierzyć z przedłużającymi się kłopotami z boeingów 737 MAX. Przewoźnik ma uziemione dwie maszyny i czeka na dostawę czterech, z których pierwsze mają się pojawić na przełomie lat 2020/21 Fot. WM

— Wydaliśmy zgodę na koncentrację — mówi Maciej Chmielowski z biura prasowego UOKiK.

Przedstawiciele Enter Air nie ujawniają szczegółów.

— Nasze działania są teraz objęte klauzulą poufności. Druga strona nie zgadza się na publikację informacji na tym etapie — mówi Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.

Enter Air ma własny ośrodek, w którym prowadzi szkolenia teoretyczne i praktyczne do uzyskania uprawnienia na boeingi 737 300-900. Szkolenie teoretyczne odbywa się zdalnie i w warszawskiej siedzibie spółki, a praktycznie — w symulatorze FSTD, podczas lotów w samolocie bez pasażerów oraz podczas lotów rejsowych.

Avenger Flight Group jest dostawcą szkoleń w lotnictwie komercyjnym. Zapewnia szkolenia symulacyjne liniom lotniczym przy użyciu symulatorów i świadczy usługi szkoleń stacjonarnych dla trenerów i pilotów. Współpraca Enter Air z amerykańską spółką może polegać na stworzeniu nowoczesnego ośrodka wyposażonego w symulator lotów. Enter Air jest największą w Polsce linią czarterową. W pierwszym półroczu 2019 obsłużyła 246 tys. pasażerów wobec 159 tys. rok wcześniej. Spółka jest notowana na GPW. Po trzech kwartałach ubiegłego roku miała 1,3 mld zł przychodów (rok wcześniej 1,06 mld zł) i 257,7 mln zł zysku brutto (146,4 mln zł).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane