Entuzjazm i skuteczność

GRZEGORZ DĄBROWSKI, szef pionu bankowości przedsiębiorstw w Citi Handlowym
opublikowano: 30-10-2014, 00:00

KOMENTARZ PARTNERA

Od początku 2014 r. obserwujemy dynamiczny wzrost gospodarczy, który na koniec II kwartału wyniósł 3,3 proc. PKB. Ten wynik stawia nas w gronie liderów wśród krajów europejskich. Dobra koniunktura krajowa zwiększyła apetyty polskich firm na zdobywanie nowych rynków. Sprzyjają temu relatywnie łatwy dostęp do finansowania zewnętrznego i światowa jakość produktów oraz usług oferowanych przez rodzimych przedsiębiorców. Polska staje się jednym z liderów ekspansji międzynarodowej w naszym regionie. Jako bank Citi Handlowy mocno wierzymy w potencjał lokalnych firm i tego, że ich rola w gospodarce globalnej będzie nabierać jeszcze większego znaczenia. Dlatego poprzez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowym przeprowadziliśmy badania, których celem było poznanie potrzeb polskich firm mających już doświadczenia z zagranicą. Okazuje się, że 97 proc. polskich firm działających na rynkach międzynarodowych jest zadowolonych z decyzji o ekspansji zagranicznej i jej efektów. 39 proc. planuje dalszy podbój nowych rynków. Ich głównym celem jest znalezienie dodatkowych źródeł dochodów. Dzięki nim mogą dywersyfikować ryzyko związane z występowaniem lokalnych kryzysów.

Prowadzenie biznesu za granicą i poszukiwanie nowych rynków zbytu to także codzienne problemy, z którymi zmagają się przedsiębiorstwa. Z badań wynika, że największą barierą napotykaną przy prowadzeniu działalności międzynarodowej są czynniki makroekonomiczne, takie jak kursy walut czy kryzys finansowy. Dopiero na drugim miejscu wskazywana jest konkurencja zagraniczna. Z trudnościami polskie firmy najczęściej radzą sobie, inwestując w kapitał ludzki i pozyskując partnerów biznesowych. Dlatego też poszukują wsparcia wśród międzynarodowych banków oferujących nowoczesne usługi. Nawiązanie współpracy z takimi instytucjami — poza dostępem do światowego know-how — zwiększa wiarygodność finansową firm w oczach lokalnych kontrahentów w chwili wchodzenia na nowy rynek. Dzięki temu przedsiębiorcy dużo łatwiej mogą poradzić sobie z różnicami regulacyjnymi, zarządzaniem złożonymi finansami firmowymi oraz trendami gospodarczymi na odległych rynkach.

W Citi Handlowym mocno wierzymy, że tak duży entuzjazm przedsiębiorców oraz skuteczność w zdobywaniu nowych rynków będą przekładały się na rosnącą rolę polskiej gospodarki w regionie, a polskie firmy będą kojarzone wyłącznie z międzynarodowymi sukcesami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRZEGORZ DĄBROWSKI, szef pionu bankowości przedsiębiorstw w Citi Handlowym

Polecane