Ergis chce się wzmocnić

ABT
26-02-2010, 00:00

Czołowy producent tworzyw sztucznych opiera się dekoniunkturze. I próbuje sił w dystrybucji.

Czołowy producent tworzyw sztucznych opiera się dekoniunkturze. I próbuje sił w dystrybucji.

Grupa Ergis, mimo trudnego otoczenia rynkowego, może uznać 2009 r. za udany. Przychody spółki co prawda wzrosły tylko o 0,64 proc., do 549,6 mln zł, ale zysk operacyjny skoczył o 76,31 proc., do 32,1 mln zł. Zysk netto urósł do 17,9 mln zł wobec straty 10 mln zł rok wcześniej. Mimo to zarząd Ergisu nie podzieli się nim z właścicielami firmy.

— W interesie akcjonariuszy są inwestycje w rozwój spółki. W najbliższych latach nie zamierzamy wypłacać dywidendy — podkreśla Tadeusz Nowicki, prezes grupy Ergis.

I dodaje, że w wyniku netto zawarte są niezrealizowane zyski kursowe.

W 2010 r. Ergis chce skupić się głównie na utrzymaniu rentowności i szukaniu synergii w ramach grupy. Łatwo nie będzie.

— Obserwujemy wzrost cen surowców i nie w każdym segmencie produkcji można koszty zakupu uwzględnić w cenie produktu — twierdzi Tadeusz Nowicki.

Jego zdaniem, problem leży w braku równowagi między dużymi zdolnościami produkcyjnymi a zbyt małym obecnie popytem, np. w segmencie PET.

— Na rynku folii stretch widzimy natomiast miejsce do wzrostu sprzedaży — dodaje Tadeusz Nowicki.

Przyznaje też, że wzmaga się konkurencja na kluczowych dla spółki rynkach Francji i Niemiec. Producent próbuje także sił w dystrybucji wyrobów opakowaniowych z tworzyw sztucznych. Zacznie od... Czech. W tym celu na początku lutego zarejestrował tam spółkę Mateo Ergis. Rozważa powołanie kolejnej, ale nie chce ujawnić, gdzie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ABT

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Ergis chce się wzmocnić