Etyczny sklep zyskuje klientów

opublikowano: 31-07-2018, 22:00

Ponad połowa badanych konsumentów przed zakupem sprawdza, czy wybrany produkt powstał w ich regionie.

Dla polskich klientów ważne jest, czy dany sklep cieszy się dobrą opinią wśród lokalnej społeczności. Zwraca na to uwagę 70 proc. respondentów — wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, przeprowadzonym na zlecenie platformy MAM. Dla 64 proc. badanych istotne jest, czy handlowcy przejmują się opiniami kupujących i na ich podstawie wprowadzają realne zmiany, a dla 50 proc. — czy sponsorują i wspierają lokalne inicjatywy i instytucje społeczne.

Ponad połowa respondentów zwraca ponadto uwagę na to, czy sklep jest przyjazny dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych. Kupujący nie są też obojętni na to, jak detaliści traktują i opłacają zatrudnionych — np. czy pracodawca godziwie wynagradza i nie wykorzystuje swoich pracowników (52 proc. wskazań) oraz czy zatrudnia osoby zagrożone wykluczeniem, np. osoby niepełnosprawne (46 proc. głosów). W raporcie zwrócono uwagę na rosnącą świadomość i wrażliwość społeczną polskich konsumentów, które warto wykorzystać nie tylko w celach wizerunkowych, ale również do kształtowania oferty produktowej, która odpowie na potrzeby nabywców.

Klienci zwracają też uwagę na to, czy przy powstawaniu produktów ucierpiało środowisko naturalne — zanim włożą do koszyka upatrzone produkty, czytają etykiety w poszukiwaniu informacji o ich pochodzeniu i warunkach produkcji. Interesuje ich, czy produkt jest naturalny lub ekologiczny (67 proc. wskazań), wytwarzany w sposób przyjazny dla środowiska (66 proc.), czy został wyprodukowany w Polsce (65 proc.) oraz przez producenta, który zapewnia pracownikom godziwe warunki pracy (60 proc.). Przed podjęciem decyzji o zakupie sprawdzają, czy wybrany artykuł nie był testowany na zwierzętach (60 proc.), czy został wyprodukowany w ich regionie (55 proc.) i czy przez niewielkiego producenta (46 proc.). © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Etyczny sklep zyskuje klientów