Etyka wrasta w polskie firmy

KOMENTARZ PARTNERA: ADAM KRASOŃ, prezes PwC Polska
28-03-2016, 22:00

Konkurs Etyczna Firma jest inicjatywą skupiającą przedsiębiorstwa mające na celu prowadzenie działalności w zgodzie z zasadami etyki oraz promujące wartości i uczciwość w swojej praktyce biznesowej. Organizator tej inicjatywy, „Puls Biznesu”, oraz partnerzy: PKN Orlen, GE, a także PwC jako partner merytoryczny, już drugi rok z rzędu inspirują i motywują polskich przedsiębiorców do dbałości o standardy etyki.

Spośród firm, które zgłosiły swój udział i wypełniły kwestionariusz konkursowy, wyróżnienia otrzymało 15 przedsiębiorstw. Są to organizacje, które konsekwentnie angażują się i zachęcają pracowników do jeszcze większej dbałości o kwestie etyki w codziennych działaniach.

Dodatkowo w tegorocznej edycji PwC przyznało jednemu z laureatów specjalne wyróżnienie. Chcieliśmy w ten sposób podkreślić szczególne znaczenie promocji kultury etyki i przeciwdziałania nadużyciom w biznesie.

Otrzymała je firma Orange Polska. Kwestionariusz konkursowy — opracowany przez naszych ekspertów, specjalizujących się w zarządzaniu etyką i ryzykiem — przygotowaliśmy, kierując się najlepszymi praktykami międzynarodowymi i ponad 25-letnim doświadczeniem PwC na rynku polskim.

Pytania zawarte w ankiecie poruszały kwestie polityki i procedur zwiększających poziom etyki w firmach, sposobów zgłaszania nieprawidłowości (ang. whistleblowing), a także sposobów identyfikacji ryzyka związanego z potencjalnymi nadużyciami. Analizowane było także podejście firm do wdrażania zasad etyki — m.in. jak prowadzona jest komunikacja dotycząca zagadnień i rozwiązań etycznych wśród pracowników wszystkich szczebli w organizacji.

Widzimy, że polscy przedsiębiorcy w coraz większym stopniu za istotny w działalności biznesowej uznają jej aspekt etyczny. Jest to także jeden z czynników poprawy reputacji polskich przedsiębiorców za granicą. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KOMENTARZ PARTNERA: ADAM KRASOŃ, prezes PwC Polska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Etyka wrasta w polskie firmy