Euro 2008 nie pomoże Cyfrowemu Polsatowi

MAW
opublikowano: 2008-05-14 12:13

Przyrost klientów Cyfrowego Polsatu powinien być w tym roku niższy, niż ubiegłoroczny – twierdzą szefowie spółki.

W 2007 roku niedawny debiutant giełdowy pozyskał 720 tys. klientów. Na koniec grudnia miał ich 2,2 mln zł. Jak ujawnili w środę przedstawiciele spółki ten rok może być pod tym względem nieco słabszy. W pierwszym kwartale Cyfrowy Polsat pozyskał 119 tys. abonentów. W przypadku tej spółki pierwsze trzy kwartały są mniej więcej podobne pod względem pozyskania klientów, czwarty – jest z reguły dwukrotnie lepszy.

- Nie staramy się budować bazy klientów w oparciu o jednorazowe wydarzenia sportowe.  W tym roku wzrost liczby klientów będzie nieco niższy, niż w ubiegłym – powiedział w środę na konferencji prasowej prezes Cyfrowego Polsatu, Dominik Libicki.

Spółka szacuje, że ubiegły roku był rekordowy. W najbliższych lata dynamika pozyskiwania abonentów powinna stopniowa maleć z powodu stopniowego nasycenia rynku.

CP nie podał prognoz tegorocznych wyników finansowych. Prawdopodobnie ujawni je dopiero w drugim półroczu.

MAW