W 2007 roku niedawny debiutant giełdowy pozyskał 720 tys. klientów. Na koniec grudnia miał ich 2,2 mln zł. Jak ujawnili w środę przedstawiciele spółki ten rok może być pod tym względem nieco słabszy. W pierwszym kwartale Cyfrowy Polsat pozyskał 119 tys. abonentów. W przypadku tej spółki pierwsze trzy kwartały są mniej więcej podobne pod względem pozyskania klientów, czwarty – jest z reguły dwukrotnie lepszy.
- Nie staramy się budować bazy klientów w oparciu o jednorazowe wydarzenia sportowe. W tym roku wzrost liczby klientów będzie nieco niższy, niż w ubiegłym – powiedział w środę na konferencji prasowej prezes Cyfrowego Polsatu, Dominik Libicki.
Spółka szacuje, że ubiegły roku był rekordowy. W najbliższych lata dynamika pozyskiwania abonentów powinna stopniowa maleć z powodu stopniowego nasycenia rynku.
CP nie podał prognoz tegorocznych wyników finansowych. Prawdopodobnie ujawni je dopiero w drugim półroczu.
MAW