Czytasz dzięki

Eurocash wypadł poniżej oczekiwań

opublikowano: 13-11-2019, 07:08
aktualizacja: 13-11-2019, 07:43

W III kwartale 2019 r. zysk netto Eurocashu wyniósł 41,1 mln zł. To o 9 proc. mniej od konsensu prognoz analityków, ankietowanych przez PAP Biznes.

Wynik jest przy tym o 7,5 proc. wyższy r/r.

Luis Amaral, CEO Eurocash
Zobacz więcej

Luis Amaral, CEO Eurocash

Przychody spółki zwiększyły się o 6,9 proc. do 6,67 mld zł, a EBITDA o 23 proc. do 129 mln zł. To rezultat zgodny z oczekiwaniami. 

Narastająco po trzech kwartałach przychody grupy to 18,6 mld zł (+9,5 proc.), EBITDA 289 mln zł (+10 proc.), a zysk netto 56,9 mln zł (+2,1 proc.). 

W segmencie hurtowym Grupa Eurocash zanotowała w trzecim kwartale 2019 r. wzrost sprzedaży o blisko 7 proc. r/r do 5,09 mld zł. 

– Motorem wzrostu sprzedaży w Hurcie była szybkorosnąca sprzedaż wyrobów tytoniowych i produktów impulsowych, która wzrosła o blisko 17 proc., przy jednocześnie dobrej sprzedaży w pozostałych formatach dystrybucji, w szczególności w formacie aktywnej dystrybucji do naszych franczyzobiorców, gdzie zanotowaliśmy wzrost o 14 proc.. Z uwagi na to, że sprzedaż papierosów charakteryzuje się niską rentownością oraz zważywszy na bardzo wysoki wynik zeszłego roku, EBITDA segmentu hurtowego utrzymała się na porównywalnym poziomie rok do roku. Wpływ na bieżącą rentowność ma również dalsza integracja Eurocash Alkohole z Eurocash Dystrybucja, która jest kolejnym etapem optymalizacji kosztowej segmentu – wyjaśnił Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

W trzecim kwartale br. EBITDA segmentu hurtowego przed MSSF 16 wyniosła 130 mln zł, a po zastosowaniu nowego standardu sprawozdawczości – ponad 177 mln zł.

Sprzedaż Grupy Eurocash w segmencie detalicznym w trzecim kwartale br. sięgnęła 1,52 mld zł, czyli o 7,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 r., na co złożył się 6-proc. wzrost sprzedaży do franczyzowych sklepów Delikatesy Centrum oraz 8,5-proc. wzrost sprzedaży we własnych supermarketach (funkcjonujących pod szyldem Delikatesy Centrum i Mila), a także wyższa o ponad 8 proc.sprzedaż w salonach prasowych Inmedio.

EBITDA segmentu Detal wyniosła w trzecim kwartale tego roku 74 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 prawie 33 mln zł wobec niespełna 12 mln zł rok wcześniej (wzrost o 179% r/r). 

– Istotna poprawa rentowności w Detalu to głównie efekt wyraźnie lepszych wyników dawnych sklepów EKO oraz sieci Mila. Po okresie integracji przejętych supermarketów z Delikatesami Centrum, która wiązała się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów, zaczynamy dostrzegać poprawę ich wyników operacyjnych. Prace integracyjne to bardzo złożony proces i wciąż trwają, ale najważniejsze, że idą zgodnie z planem i od nowego roku wszystkie sklepy będą już zarządzane w ramach jednej struktury organizacyjnej – wskazał Jacek Owczarek.

Budowana przez Grupę Eurocash sieć małych supermarketów (docelowo wszystkie będą funkcjonować pod marką Delikatesy Centrum) na koniec września 2019 r. obejmowała łącznie 1 561 placówek, w tym 986 sklepów franczyzowych i 575 sklepów własnych. Sieć Inmedio na koniec trzeciego kwartału br. liczyła natomiast 445 salonów.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane